R.I.P

yer...hand mixer cap Khind saya dah tamat riwayat nyer dah. dua tahun lebih saya dok lenjan dia dengan bersungguh2...akhirnya riwayat nye sampai ke penghujung jua.

Semalam la...eh...bukan, a day before yesterday....saya dok putar2 fresh cream ...nak deco cake la sekali dah siap2 putar saya pon off kan dia punye power.....but to my amazement whiskernya tetap nak berputar2.....zrett...zrettt gitu....saya pon tekejut la kan...tp dia putar slow2 je...ala2 tak cukup bateri.....pastu tak lama tu keluar spark kat dalam perut mixer tu...dan kemudian di ikuti dengan asap kaler kelabu2 dan bau benda terbakar.....saya pon cepat2 tutup plak main switch. Baru la spark tu padam. Hadoii.....kecut jugak saya walaupon hanya small spark. Terus saya rasa sedey....owh...mixer saya dah broke down. Tapi dia memang dah banyak berjasa kepada saya dan saya tetap sayangkan hand mixer tu walaupon saya dah ada satu lagi stand mixer BERJAYA yang besar dan berat yang amat tu.

Kalau ada adunan yg skit2...saya memang prefer guna hand mixer tu...sbb senang. Tak pelah...dah sampai ajal dia kan. Nak wat cemaner...at least dia dah banyaaaaaaaaaaaak sangat berjasa kepada saya...dan bisnes saya ni. Mekasih Mixer. Mungkin saya akan cuba untuk bawak mixer tu pergi baiki...mana la tahu kot2 masih boleh di selamat kan ke..., kan ? but sementara tu kena la jugak saya cari hand mixer baru......

Bila saya cerita kat Ayang saya ..dia kata sebenarnyer mixer saya tu nak transform jadik Octopus Prime ke...ehh....Optimus Prime....atau pon Bumblebee ke.....tapi tak jadik...last2 kiok!

Comments

iena hamdi said…
hahhaha bumble bee kalaer putih eh kak.. kekekkekekke

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak