Posts

Showing posts from October, 2016

Dari Dapur Janna : Sos Yong Tau Foo

Assalamualaikum semua...

Ok, semalam saya buat yong tau foo sendiri kat rumah. Memandangkan di Keningau ni memang tak ada orang jual yong tau foo jadi bila nak makan ni terpaksa lah kita buat sendiri di rumah. Bila dah buat, dah makan, sedap la pulak. Dah nak iras2 macam beli yong tau foo di pasar malam. Anak2 pon semua cakap sedap. Suami pon kata boleh jual ni. Hahaha. Kembang mak.
Dan macam biasa mesti la ambil gambar dan upload di media sosial dulu sebekum makan.

Bila dah upload gambar ramai la pula yang minta resepi sos nya. Tak kurang juga yang minta saya hantarkan barang sepinggan dua ying tau foo ke rumah mereka. Hehe. Biasala kan.

So hari ni saya nak kongsi la resepi sos yong tau foo ni. Resepi ni dah lama saya ambil dari Facebook sehingga saya sendiri pon dah lupa siapa tuan punya resepi tu. Apa2 pon saya berterima kasih sangat kepada tuan empunya resepi tu sebab sudi kongsi resepi.

Mula2 saya tengok resepi tu saya rasa mscam susah saja nak buat sebab ada dua jenis kuah, satu…