Bukan Merungut, Tapi Bersyukur.

preparation berjam2...
dari pagi sampai ke petang ( kol 3 tu ..petang la kan ?)

sampai kepala lutut bergoyang2..
tangan pon kejang2..( oloh, over nyer)

sampai masa nya
tak sampai sejam habis semua,
tak padan dengan nak membuat nya...
Alhamdulillah...syukur kepada-Nya.


Apa nya ni ?
Ehehehe...kan saya berniaga...kalau buat laksam tu dari pagi dok mengukus.
selai ...selai...segulung....segulung buat laksam.
pastu perisi ikan plak ..nak wat kuah...
pastu potong ulam2 plak....
pastu laksam tu pulak nak kena gunting...
masuk satu2 kat dalam plastik....pastu bungkus pulak kuah nya..
ikat satu2....masuk plastik....sedar2 dah kol 3 ....
nak makan pon tak sempat you.....( makan ape nye,kan bulan poser? )

lepas solat asar dah nak naik atas ,
pegi ke gerai...selalunya dalam kol 4 la pon paling awal....

bukak gerai orang pon mula la datang...
zup zap zup zap....kol 5 dah habis semua .

Syukur alhamdulillah......habis jualan.
Well, nak buat macam mana..jual benda yang lain dari orang....
limited plak tu...mana tak cepat habis.hehehe...

Comments

Adrina Adi said…
oh laksam my favourite. tapi i kan, rela buat sendiri dari beli laksam kat kedai. coz kat sini, mahal satu hal tapi laksam dia ciput bebenor.

balik kelantan ni, nak pekena laksam kedai lalat. terbaekkk..
Aina said…
Salam ramadhan kak janna.Laksa kelantan mmg terbaek.kalau nak sedap kena cari yg membuatnya kelantanese jugak.ummp dia lain sikit kot dr org negeri lain...

Alhamdulillah moga bertambah murah rezeki :)
Effa said…
kompom sedap... huhuh...
whooz said…
teringat zaman2 menggunting laksam dulu. ma cek mesti sama saiz..hahahah

sukeeee laksam!

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!