Nasi Arab/ Nasi Mandy Kambing



Sejak makan nasi arab di restoran sahabat saya Amelia dan Nazli di Melaka hujung tahun lepas ( Restoran Nasi Beriani Haji Thamby, Padang Temu) kami anak2 beranak dah jadi kemaruk haaa... nak makan sokmo. Tapi di Keningau ni mana la nak cari ...memang tak ada orang jual pon. Di KK ada la jugak ....tapi yang saya tahu di Grace Point je.....


So bila terasa nak makan memang la kena buat sendiri. Sedap sangat tu...tak la jugak, tapi boleh la kot....incik husband kat sedap, anak2 pon suka.....ok la kan ? Ada la beberapa kali buat nasi arab ni. Mujur la bahan2 nak buat senang di cari dan ada di jual di Keningau ni.

Masa buat solat hajat untuk Sophea periksa UPSR baru2 ni pon saya buat nasi arab. Siap hidang dalam talam lagi....hehehe...pastu masa raya haji baru2 ni pon Cik abang suruh saya buat nasi arab jugak.....mula2 tu memang rasa macam susah nya nak buat nasi arab ni..tapi bila dah cuba buat 2 kali rasa macam ok laa....tade la rumit dan renyah sangat buat nasi arab nih....

Itu jelah nak cerita. Hehehe.

Comments

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!