My plain and dull blog

Saya ada terbaca somewhere pasal this blogger ni kata ada orang bagitahu dia tulisan di blognya semakin lama semakin plain and dull, tak macam dulu. And she admitted it. Dia kata dia pon perasan yang tulisan nya sudah tidak berapa menarik, tak macam masa dia dok di oversea dulu.Masa dia dok oversea dulu dia kata dia boleh buat macam2, ada macam2 aktiviti, ada banyak tempat2 menarik tak macam di Malaysia. So it made me think.......i have been living in Malaysia all my life so my life must be boring la kan? Apa lagi saya cuma seorang surirumah maka tentula double the dullness la kan?

Pada pendapat saya...di mana kita tinggal bukanlah faktor utama yang membuatkan kehidupan kita menjadi menarik atau in this case faktor yang menjadikan sesuatu blog tu menarik. Kita yang tentukan sama ada ia akan jadi menarik atau sebaliknya.  Saya bagi contoh blog kakak saya Ramizah....dia tidak tinggal di luar negara (pergi ke luar negara tu biasa la kan) tapi entry2 dia di blog sangat menarik dan berkesan walau sekarang ni dia jarang2 dah update.

Blog Kak Pb pon menarik bagi saya walaupon tulisan dia cuma tentang aktiviti dia sehari2, tapi sebab di tulis di dalam dialek Kelantan itu yang membuatkan ia menarik. Kak Pb juga tidak tinggal di luar negara.

Blog Hannah Johary pon menarik. Saya suka baca sebab dia sangat pandai bercerita....walaupon satu2 entry nya memang panjang tetapi sebab dia pandai bercerita dan berkata2 maka kita akan terus membaca sampai habis dan HJ juga tidak tinggal di luar negara.

Anda pula macam mana? Blog yang macam mana yang menarik bagi anda ?

Comments

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak