Berdua denganmu.

Baru2 ni saya ke KFC berdua sahaja dengan suami. Lepas dah dapat order kami pon duduk la di meja kecik sesuai untuk dua orang ,duduk saling mengadap. Tiba2 lalu seorang kenalan suami dan menegur kami berdua..... " Wah....romantiknya. Berdua je ? " , Suami mengangguk, saya pula cuma tersenyum sahaja.

Actually, ini bukanlah kali pertama kami keluar berdua. Malah boleh di katakan kami sentiasa keluar berdua hampir setiap hari . Tambahan pula suami saya kalau ada urusan sekali pon lebih gemar membawa saya bersama. Kalau tiada urusan pon suami saya memang akan pastikan sekurang2 nya 2  kali seminggu kami berdua mesti kluar berdua. Bukan pegi mana2 pon, pegi minum2 he, duduk2 bercerita....sambil pegang henfon masing2 and melayari Facebook. Kuik kui kui  .Hatta nak mengopi dengan kawan2 dia pon dia akan bawak saya bersama. Kadang2 malu juga saya sebab saya sorang je perempuan, suami saya sorang je yang bawak isteri , sedangkan kawan2 dia semua datang sorang, single. Paling2 pon bawak anak. Hehehe.  

Tiap kali terserempak dengan kawan2 or kenalan mesti diorang akan tegur .." Berdua je ? Wah...syok lah..." ataupon " Amboi romantiknya....! ". Saya cuma senyum je. Hakikatnya mereka semua tak tahu, we waited like 10,11 years untuk kembali berpeluang keluar berdua2 begini.

Dulu2, masa anak2 masih kecil, umur anak2 pula rapat-rapat jangan harap la kami boleh nak keluar berdua2.  Kalau nak keluar ke mana2 memang confirm kena heret semua . Berderet anak2 macam keretapi. Kalau makan di luar tak sah kalau tak makan sambil meriba anak. Kalau pergi kenduri pon macam tu, nak kena ikut giliran...sama ada saya yang makan dulu atau pon suami yang makan dulu kemudian baru la tukar turn jaga or dukung anak.

Nak tengok wayang memang mimpi lah. Eh, pernah la sekali masuk wayang dan bawak baby omo 5,6 bulan tak silap....masa tu Sophea kecik, nak sangat tengok wayang, so bawak la masuk sekali. Hahaha ! Asal Sophea nak nangis je terus sumbat mulut dia , breastfeed. Sabor jela kan ? Lama2 tu takde dah nak pegi cinema bawak anak2 yang semakin berderet. Tak kuasa dah !

Anak saya pulak jenis payah nak pegi dengan orang, jadi kalau pon kami balik kampung and ramai yang boleh tengok2 kan tapi nak ke mana2 pon tetap kami heret bawak anak2. Tak sanggup nak amek risiko anak saya melalak2 nanti kalau tinggal dengan orang lain. Dah satu kerja pulak .

Bukan setakat bab nak berjalan2, nak makan2 kat luar  atau makan tempat kenduri...nak bermesra2 suami isteri pon payah ! Hahaha ! Betul tak ? Anak2 dah tido semua baru la saya dapat nak baring2 kat lengan suami, duduk bercerita2 sambil tengok tv. Pastu tak dan habis satu cerita dua2 dah gol, mengantuk. Hahaha.

Jadi kalau sekarang kami keluar pergi makan2 and ternampak pasangan suami isteri yang terpaksa makan sambil meriba anak, my husband would say this to me... " Kita dulu2 macam tu la jugak kan ? " , Hehe.

Kepada mereka yang masih ada anak kecik, bersabar la ya. Saya tak pernah menyesal ada anak cepat dan umur pon rapat2....walaupon saya akui dulu2 saya sangat la penat. Tak ada masa untuk berehat. Hehe.









Comments

paNavia said…
So sweet...!!!
Dulu masa opis dekat, kami dating time lunch hour je.. now mmg takde can lah.. hehe..
Tak apa nana, nanti sampai masa uols pon boleh berdua2 macam kami....hehehe...sementara mude ni beranak dulu ramai2, heheeh....
Ahlami said…
I think I'm in that phase, make keno gilir gilir, make tokleh lamo2, tokleh gi tengok wayang berdua, etc. hehe

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak