I guess, it's in my blood.

Sejak balik dari kampung hari ni baru la saya masak. Hehehe. Apa la pemalas sangat saya ni kan. Cuba la contohi Ana Suzana tu....pegi holiday ke Paris pon siap bungkus bawak 'dapor' dia dalam beg haaa...gigih sungguh. Kalau saya tader laaa...sila la dok diam2 kat umah ye dapor...tak kuasa saya nak hangkut semua bawak pegi holiday.


Hehehe.

So tengahari tadi saya masak lauk Sardin Cap Ayam dengan telur dadar je....tapi makan sungguh la berselera. Sekali sekala makan lauk macam ni memang sedap kan ?

Malamnya pulak saya buat daging goreng. Letak bawang besar, letak kacang panjang...pastu makan panas2.  Itula lauk semata tapi semua habis licin ! Bangganya la dengan diri sendiri.  Nasi kat periuk pon habis ....baguss...tiada pembaziran.

Hihihi.



Saya ni... kalau buat daging goreng ni....mesti teringat dekat mak mertua saya. Dia sangat la suka makan daging goreng yang saya buat ni. Baru2 ni masa balik kampung pon saya ada masakkan untuk lunch...punya la berselera mak mertua saya makan. Tak jamah lauk lain dah. Sekali lagi saya sangat bangga dengan diri sendiri. Hehehe.

Punya la mak mertua saya suka dengan daging goreng yang saya buat ni sampaikan masa adik ipar saya kawin tahun lepas pon saya telah diberi kepercayaan  oleh mak mertua saya untuk masak lauk ni sebagai hidangan tetamu2 masa hari nikah adik ipar saya tu.....

Serius tak sangka.....masa mak panggil suh masak tu semua dah sedia...daging dah siap hiris, bawang2 semua dah siap blender, bahan2 semua dah tersedia, api dapor pon dah dihidupkan ! Tunggu saya je lagi.

Hehehe.

Sapa sangka kan Mak ....menantu perempuan pertama mak ni...yang dulunya mengelat pegi main boling masa mak suruh buat air asam untuk ikan bakar ....boleh jugak masak kan ? Ehehehe....timakasih lah kepada Ma saya ( my mom ) yang tak jemu2 mengajar saya masak sebaik sahaja lepas saya kawin....walaupon hanya melalui panggilan telifon...hehehe.

Comments

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!