Bila bersahabat...

One of my neighbour yang sudah menetap di Keningau lebih 14 tahun telah dapat berpindah ke negeri asal mereka di Kedah. Upon hearing this saya pon tumpang gembira. Mereka adalah antara yang berjaya dapat tukar walaupon ia merupakan cubaan mereka yang pertama kali.Mereka sendiri tidak menyangka akan dapat malah agak terkedu dan masih sukar untuk mempercayai yang mereka sekeluarga akan berpindah balik ke Semenanjung for good. 

Salah seorang dari anak mereka adalah kawan baik dengan anak saya. Ibtisam namanya. Mereka sudah berkawan sejak dari kecil lagi. Sama2 belajar di Pasti, sekelas pula sejak dari  tahun 1 lagi hingga lah sekarang, sama2 dalam Persatuan Puteri Islam , teman bermain basikal di waktu petang, hehe. Bila ibu bapa mengambil keputusan untuk berpindah apa lah pula kesan terhadap anak2 ya?Itu la yang terlintas di fikiran saya.  Maka saya pon memberitahu Laila yang Ibtisam akan berpindah dan tahun depan mereka sudah tidak bersekolah sama2 Laila nyata memang sedih. Pergi sudah seorang kawan baik dia yang kami pon tidak tahu bila lagi dapat berjumpa.

Sedih la pula mengenangkan perasaan anak2. 


Comments

mmg sedey tapi... zmn skang FB kn ada? boleh terus berhubung... yg jauh jd dekat, kannnn?

p/s: Aku pun `peminat Dynamo even berlambak jenama lain kt pasaran! hihihi (agaknye.. kite ni jenis kensevatif koooo :-P)
tsam_ismail said…
...maka saya pun agak terkedu haha

ikhlas,
ibtisam ismail hehe
Nur, yer betul tu, mujur la ada FB, tp jumpa di FB tak sama macam jumpa in real life. kan ?

Tisam, ahahaa...awak pon tekedu jugak ? This Ibtisam in this story is the same Ibtisam that cut Laila's hair ! hehehe...
tsam_ismail said…
yup,i do remember her frrm the mak uda's story!bet she is loqlaq like myself too hahahah

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak