RINDU

Saya sebenarnya tidak la sekuat mana. Orang mungkin nampak saya kuat, orang mungkin fikir saya keras tapi sebenarnya tidak.

Saya sudah lebih 16 tahun hidup merantau.  Dari zaman matrik hingga zaman first degree hinggalah sekarang zaman berkeluarga dan beranak pinak. Di Sabah ni sahaja saya sudah menetap hampir 12 tahun.

Bila berjauhan dari ibu bapa dan adik beradik boleh dikatakan semua benda terpaksa saya lalui sendiri bersama suami. Apa saja masalah mahu tak mahu kena la pandai2 selesaikan nya sendiri. Saya cuma balik kampung setahun sekali, Hari Raya Aidilfitri pon dah 10 tahun beraya sendiri...dan rasa nya saya la yang paling kurang menyebut betapa teringin nya saya untuk kembali.

Namun hakikatnya saya TERPAKSA kuatkan diri, saya TERPAKSA keraskan hati kerana jika saya tidak memaksa diri saya sebegitu saya tidak akan mampu survive di sini. Mahu pon di mana2.

Hakikatnya saya menangis di dalam hati...merindui wajah2 yang saya sayangi, di dalam hati ni meronta2 ingin memeluk mereka yang saya kasihi.

Untuk keluarga yang dirindui selalu....tunggu kami balik ya !

Comments

sedih nya....mmg bgtu la bila sda ada own famili...mcm sy ni pn...wlu x jauh kmpung hlmn...tetap jgk sedih...same situation tp lain lokasi...hihi...

be hepi here in sabah...org cni kn semua bgs2...mknn pn byk kn...tp mskn kureng la kn compare sna..tp cni kk byk choice la kn....
Qaseeh, saya memang suka di SAbah, kalau takkan saya dah tinggal di sini hampir 12 tahun ,hehehe...cuma adatlah, tempat jatuh lagi dikenang inikan pula tempat lahir, tempat bermain. thank you qaseeh....
Effah Mahat said…
sedihnya entry ni...

mmg kak janna tak penah ckp nak balik. tapi saya tahu perasaan akak. rindu tu rindu, tapi berpijak di bumi yang nyata.. kan ? :)

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak