Hotel Transylvania : The Review......dan cerita2 lain.

Cewah! Tajuk macam pengkritik filem profesional jer. Hehehe. Ini review from my point of view la yer. Orang lain saya tak tahu.

So yes, Jumaat baru2 ni kami ke KK dan telah berjaya jugak tengok cerita ni. Tapi sebelum saya proceed dengan ulasan saya pasal movie ni meh la nak cerita sikit kisah2 sebelum dapat menontonnya.

Lepas dah check in di Hotel Transylvania  Tang Dynasty Park Hotel kami pon terus menuju ke Suria KLCC..ehh...silap Suria Sabah. Sampai sana makan dulu sebab perut kami semua dah masuk angin pasal lambat makan pastu pusing2 skit dan terus pegi solat di surau. Alang2 dah nak dekat Maghrib terus la tunggu dan solat siap2. Senang hati bila dah selesai solat semua.

Sebelum tu Cik Abang dah kata, kalau saya siap dulu tak payah tunggu dia dan dia suruh saya terus naik tingkat 8 pegi GSC. So bila dah selesai tu kami pon tanpa berlengah terus la naik atas, and terus la pegi kaunter tiket....and terus la beli tiket untuk 4 orang budak2 dan 2 orang dewasa.  Semua nya RM72 hengget you..sebab 3D punya movie. Tak kisah lah cuma rasa agak bangga la sebab dah siap2 beli tiket so nanti kalau cik abang tanya ai boleh cakap dengan gembira nya ..." Saya dah siap beli tiket!!! "

Hehehe. Dengan harapan cik abang akan berkata " Wah ! Cekap sungguh isteri saya ni ..."


So memandangkan masih ada kira2 40 menet lagi sebelum waktu tayangan so kami pon berlegar2 ajela kat situ....yelah, dah janji jumpe kat atas kan...pastu Sophea plak ternampak ada borang peraduan...budak ni sejak menang hadiah saguhati peraduan KFC tahun lepas tu memang pantang tengok ada apa2 peraduan lain, misti nak cuba. So pegi la kat meja khas yg ada borang peraduan tu...sibuk dok isi....saya plak baru la teringat macam ada bunyi mesej masuk....

Tengok2,



Su sebenarnya Sy ( saya) ya....



Bila dah baca mesej incik suami terus saya konfius. Yela..dia nak cakap apa tu sebenarnya...Tak lama tu dia call. Rupa2 nya ...DIA DAH BELI DAH TIKET ! APA ?? Terus saya tepuk dahi. Aduhaiii....sabor jelah. excited sangat sampai tiket pegi beli 2 kali. Kalau 10 , 20 hengget tak apa lagi..ini 72 hengget you ! Boleh makan macam2 dah dekat Sushi king tau !

So saya pon terai la pegi kaunter tu balik tanya kot2 saya boleh pulangkan tiket tu balik kat diaorang. Depa kata ...Nehi2...tak boleh. Aduhaii...sedihnya saya. Kalau waktu tayangan movie tu lain2 boleh la jugak kami tengok dua kali, ni beli waktu tayangan yang sama ! Pastu saya cakap la kat pekerja kaunter tu....agak2 kalau saya jual kat orang lain boleh ker ? Depa kata depa boleh jualkan...mana tahu ada orang nak beli kan..tapi saya kena tinggal kan nombor telifon lah. Owh ! Nampak nya harapan untuk saya masih ada....dalam hati berkata, kalau dapat jual 2 tiket dewasa pon ok dah sangat....so cepat2 la saya bagi fon number saya.

Kami pon duduk ajelah berlegar2 kat loby GSC tu sambil Sophea mengisi borang peraduan. Dalam hati saya berkata....kalau tiket tu tak ada orang beli pon tak apa lah...at least dapat la kami hantar 6 borang peraduan...konon ayat penyedap hati lah.







Sambil menunggu Cik Abang naik...sambil juga menunggu waktu tayangan kami dok la berbaris kat situ...masa tu rasa macam lama nya menunggu, kenapa la Ayang ni tak naik2 lagi...kenapa la lama sangat...kenapala dia tak call, kenapa la tak mesej ker...macam2 lah kan.

Tiba2 datang sorang pekerja GSC ni menegur saya ....

Budak GSC : Tadi auntie ( Apa? kau panggil aku auntie? aku ni dah tuo sangat ker haaa????) ada minta jual tiket balik kan ? 

Saya : yeyer...

Budak GSC : Ni ha...sudah dapat jual, RM72 kan ?

Saya : Oh ! yaka ? Tengkiu2 ! ( Owh, kau panggil sa auntie pon tia pa lah...)

Yeay ! Saya dah dapat balik duit RM72 saya ! Suka ! Suka ! Suka !


Masih ada rezeki kami rupa nya...ehehehe. Lega sesangat. Saya pon tak sabar2 la ni nak bagi tahu Cik Abang nih. Ngam2 tak lama tu Cik Abang saya pon sampai. Si Sophea ni dah tak sabar2 nak bagitau Ayah dia yang tiket dah dapat jual. TApi baru je dia cakap " Ayah ! Tiket dah        " terus saya potong cakap dia anda berkata " Biar Mak cerita. " Hahaha, apa punya Mak daaa...

Maka saya pon cerita la ...bleh bleh bleh bleh....bleh bleh bleh bleh....bleh bleh bleh bleh...dan dah habis cerita terus saya cakap kat Sophea " Ha, macam tu kalau nak cerita tau ! "

Hahaha. Sabor jela kan dapat Mak macam ni.

So, lepas tu kami pon masuk la dalam and tengok la cerita tu sampai habis.

Eh, cerita pasal nak tengok movie pon dah panjang berjela2...blom review pasal movie tu lagi nih. Er, saya cerita kat entry lain la yer ?

Hehehe. Jangan marah yer...

Comments

Adrina Adi said…
hampeh mu Kak Ja... hahahaha!
Effah Mahat said…
ghahahha.. suspen la kak zana ni! :)
nmpk d 1B smlm..if sy x silap urg...sy nk p ol town...
mekna : marah ke?sampai komen sama kt fesbuk,hihihi..

Effa: ai kan, hihihi...tu la,lari daro tujuan asal.

Qaseeh : yeke? Sy mmg ada pg 1B, tp hari sabtu tu sy pegi...kalau betul ternampak saya jgn malu2 tegur taw! Boleh kita berkenalan... :-)
alhamdulillah.... dh rezeki awak anak beranak!

Kalau sy pun buat mende yg SAMA! sbb byk mende yg boleh `convert' dgn nilai yg sama tu! tp... kalo hby sy..."Takpe-lah... dh rezeki Cinema ni 2X byr!" huhhhh

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak