Cerita Tandas

(Sumber gambar : Google Image Search)


Saya tak paham betullaa...kenapa la ada orang yang suka ( sebenarnya tak tahu la mereka ni suka ke tak) menyangkung atas toilet duduk tu. Seriously tak paham .

Saya anak2 beranak2 memang prefer toilet duduk. Kalau pegi public places ker....or pegi rumah orang ker memang cari toilet duduk. Macam anak2 saya memang sejak dari dalam perut lagi diaorang memang dah guna toilet duduk ni ! Saya plak dah besar skit baru guna toilet duduk. Gitula sejarah nya.

Jadi kalau pegi mall ke kalau nak masuk toilet tu budak2 ni memang akan aim toilet yang ada tandas duduk tu lah. Tapi di mall di Malaysia ni memang diaorang buat jumlah toilet cangkung lebih dari toilet duduk kan ? Kalau dalam tandas tu ada 6 tandas ...2 je yang toilet duduk. Memang kebanyakan orang suka toilet cangkung eh ? Padahal kalau tengok rumah2 sekarang boleh kata semua rumah2 yang pemaju buat tu semua buat toilet duduk rasanya. Saya rasa la kaann...

Yang membuatkan saya macam bengang ialah bila masuk je tandas yang ada toilet duduk tu tengok atas toilet seat ada cop tapak kasut/selipar kat situ. Itam dan basah pulak tu. Aduhaaiii....sanggup ke anda nak duduk ?

Hangen je saya tau. So terpaksa la saya siram dulu...pastu lap ngan tisu bersih dan baru la teruskan dengan hajat asal saya. Gitu lah. Memang banyak kali la saya jumpa walaupon pegi mall yang paling moden dan besar kat Malaysia ni  dengan paip kat tandas tu tak payah nak pulas2 pili , letak tangan kat paip tu terus air nya kuar sendiri....tapi bila masuk toilet tetaaaapppp ada cop tapak kasut kat atas toilet seat ! Macam mana la saya nak cuba paham benda ni ya ?

Toilet tu memang dah di buat khas untuk di duduk bukan untuk di cangkung di atas nya. Kalau tuan2 dan puan2 lebih gemar tandas cangkung sila la masuk tandas yang khas untuk tuan2/puan2 menyangkung in the first place. Jangan la kacau tandas untuk orang2 yang gemor duduk ni. Kalau pon dah terdesak sangat dan tandas cangkung yang tuan2 suka tu semua penuh dan terpaksa masuk tandas duduk...sila la duduk dan ikut je fitrah kejadian toilet tu....jangan la pegi menyangkung yer.  Puas tak puas ke, biasa tak biasa ker tolong la pikir kemudian. Sebab kami ni kalau TERpaksa masuk toilet cangkung,,, tak ada nya kami nak pegi duduk kat atas toilet tu walaupon memang kami biasa duduk jerr...kami ikut jela fitrah kejadian toilet cangkung tu.


ok, sekian terima kasih.







p.s : Sebenarnya saya ada jumpa gambar seorang wanita yang terbelah punggungnya terkena seramik tandas yang pecah akibat dari perbuatannya yang menyangkung di atas tandas duduk, tapi tak sanggup pulak nak letak kat sini. Ngeri.

Comments

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak