15 Ramadhan 2012

Pejam celik pejam celik dah 15 hari dah kita di bulan Ramadhan ni. Alahai, cepat sungguh masa berlalu. Rasa macam baru je stat puasa..ni alih2 dah nak raya dah .

Ramadhan kali ni saya tak berniaga di Bazaar Ramadhan Taman Luagan tu macam tahun2 yang sudah. Ntah la. Tahun ni macam tak berapa semangat nak berniaga. Mungkin juga sebab ruang2 untuk letak payung berniaga tu dah penuh. Tapi berniaga juga di rumah...kalau ada orang tempah la. Macam hari ni ada orang tempah laksam 35 bungkus. Jadi la. Boleh buat makan untuk diri sendir skit. Tapi hari ni ada majlis berbuka puasa dan solat terawih la plak di Tadika Pasti. Buat potluck. Saya insyaAllah akan bawak ikan goreng. Hehehe. Tengok la, kita beli buah ke plak nanti. Ok jugak kan ?

Baju raya anak2 dah siap beli dah semua. Tak sempat nak upah jahit sebab tukang jahit yang selalu saya upah jahit baju tu balik bersalin la plak. Padahal dah siap beli dah kain pasang 2 pasang untuk anak2. Balik jahit kat kampung ajelah nanti.

Biskut raya tak buat satu apa2 pon. Tempah pon tidak. Ntah la ..saya ni nak raya ke tanak ? Hehehe. Anak2 plak excited dah semua ..dapat baju baru, tudung baru....kasut baru.... budak2 memang excited kan ? Kita kecik2 dulu pon gitu gak. Seingat2 saya walau pon kami adik beradik bukan lah orang yang senang tapi setiap kali hari raya abah tetap belikan kami kasut baru yang kami suka. Nanti abah akan bawak pegi kedai kasut BATA dan kami di beri kebebasan untuk pilih sendiri kasut yang kami suka. Gembira tak terkata bila dah dapat tu. Hari2 dok belek selagi belom raya. Excited sangat rasa macam nak tunjuk kat kawan2 tapi tetap tak tunjuk sebab nanti basi kata nya ...hahaha. Sabar jelah.

Sekarang ni giliran saya pula membeli untuk anak2. Masa ni memang teringat la dekat Ma and Abah...apa lagi adik kami memang ramai....10 orang you. Tapi setiap adik beradik tetap dapat baju baru, sorang 2 pasang baju raya.

Ok lah, nak pegi sambung buat kuah laksam plak nih.

Comments

Aisyah Wm said…
betul tu kak ja.. wlpun kita tak senang.. tapi kita taklah susah..
memang dpt baju baru utk raya..n kasut/selipar baru..
tie pulok..sokmo baju sama dgn kk jie:)
owh rindunya beraya di kampung..

*sayu pulak rasa bila tringat ko ma+abah
Norf said…
air mata saya pula mengenang di sini.. huhuhu..

samalah kak janna. saya pun tidak berapa ber"semangat" utk hari raya.. tak tau kenapa..
nonie said…
Btul2 dah tua2 ni... Eh mana tua... Dah matang2 ni, feeling rasa adalah kureng... Sedih sbb ramadan makin nak abis pun ye gsk, cam tak cukup masa je rasanya nak buat pahala extra... Yang anak2... Dok menghitung hari... Penat gak nak jawab soalan lagi berapa hari nak balik kedah... Lagi berap hari nak raya...
awak... hr ni dh 15 Aug. Hahaha

Kite pun dh lama sgt x update sblm ni. Tp kalo awk perasan, this week kite setat CLEAR all the sawang2 kt Blog kite tu... sbb DAH NAK RAYA-LAHHHHH! ;-)

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!