Kurma







Alhamdulillah...dapat juga kurma yang di gemari tu,ehehe. Beli tak la banyak sangat, Mariami 1/2kg, Kurma nabi 100g je...ater mahal sangat kurma Nabi nih,hihihi...dapat wat rasa2 pon jadi lah pasti incik suami beli buah tin 300g je kot. Tapi memang mabuk tengok kurma macam2 jenis semalam. Boleh beli kilo2 plak tu. Suka nya lah.

Eh? Ada ke tempat yang jual kurma banyak2 jenis...banyak2...boleh beli kilo2 di SAbah ni ? Haaa...ada laa..tapi bukan di Keningau lah. Di KK lah tapi...dekat Wisma MUIS..dekat dengan Masjid Negeri tu....haa...kat situ lah. Bukan apa, ada orang penah cakap kat saya kat Sabah ni tader orang jual kurma yang macam2 ni, kat Semenanjung je ada...ish2...rupa2 nya bukan tak ada jual di Sabah ni...tapi dia yang tak tahu kat mana ada orang jual di Sabah ni. Di keningau pon ada kurma tapi tu la...ada kurma Yusuf Taiyoob tu je....yg dalam kotak2...tak pon kurma yang jenis biasa2 tu jer....

So semalam lepas check in hotel kami pon ke situ. Ingat nak check in kat Hotel Tabung Haji tapi dah penuh la pulak...aduhai, mana tak penuh nya ..bilik ada 20 jer....sebab Tabung Haji tengah buat major renovation .

Sampai Wisma Muis tengok ramai nye la orang tengah soping, yang nak beli baju la...nak beli tudung, beli kopiah and songkok lah...yang kedau jual kurma tu pon ramainye la orang nak kena bersesak2.  Semua pakat borong kurma lah. Bila dah dapat kurma idaman hati suka la sangat...!


Comments

Ahlami said…
kurma mariami tu mmg fevret sayo jugok. ami suko kurma hok kering sket. x suko hok lembik2 tuh. and basoh hehe
Tu ah,k.ja pom brehi kurma hok kering2,denun seney ko cari kurma ami?

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak