Bucing Kembong, Basah Kering.






Budak ni dulu punya la takut ngan kucing. Asal kalu pegi makan kat kedai ke...kang kalu ada kucing lalu bawah kusi mula la terjerit2. Aduhai. Bulih migrain mak . Tapi tak migrain2 pon.

Skang ni kucing dah jadik macam teddy dah pulak. Di usung ke hulu ke hilir. Kucing tu plak diam jer. Pasrah je kena dokong. Kucing2 ni semua kucing yang datang2. Ntah dari mana datang pon tak tahu. Dulu2 kalau ada kucing2 yang datang memang tak lepas masuk dalam rumah. Tak boleh. Tapi ntah macam mana lepas ada sekor kucing ni datang terbuka la plak hati . Sampai skang ada 3 ekor kucing yang dah jadi ahli tetap rumah ni. Nama2 kucing2 tu ialah Bucing, Kering ., Kembung dan Basah. Ehh...4 hekor laa...ingatkan 3. Bukan apa..kucing yang nama Basah tu jarang2 datang.

Kering ni Nana kata isteri Bucing. Bukan apa...2 hekor ni asal jumpa mesti comolot. Betul! Hahaha..kucing2...macam2. So bila dah ada kucing ni satu keje la plak Mak nak kena supply makanan kucing.Tak boleh putus lah. Leh tahan jugak makanan kucing ni ya....Si Bucing tu makan tak banyak sangat...si Kembong yang paling kuat mentekedarah. Padan la kembong. Ish2.

Tapi bagus jugak ada kucing ni...sejak ada kucim2 ni...tikus semua lari. Si Bucing sejak menetap kat rumah ni dah tangkap 2 ekor dah. Tapi kucing ni memang tak makan tikus sebenar nya ya...depa wat main je. Bila dah dapat tangkap, tikus tu pon dah mampus kejung dah...kucing2 tu wat bodo je...tak heran dah.

I'm not really a cat lover...tapi saya juga tak membenci binatang...even dogs. Hewan2 ni pon makhluk Allah kan ?

Comments

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!