Tiada Yang Istimewa

Saya cuma seorang surirumah...
orang yang tak masuk universiti pon boleh jadi surirumah,
tak sekolah tinggi pon boleh masak,
tak ada ijazah pon pandai kemas rumah,
tak perlu sijil setakat nak jaga anak...
siapa pon boleh....
maka ...Tiadalah yang istimewa...


Saya tidak bekerja....
tiada siapa yang boleh berbangga ...
tiada jawatan yang di sandang
apalagi pangkat yang boleh ditumpang
tader title Cikgu, atau Doktor di pangkal nama...
Title Puan pon tak ada....
maka....Tiadalah yang istimewa...

Saya seorang pembuat kek,
ada oder, ada lah pendapatan,
berapa lah sangat,
nak di bandingkan dengan orang yang makan gaji
ada pendapatan tetap...
ada elaun,
boleh claim,
boleh outstation...
apa lah sangat pembuat kek...
apalah sangat yang boleh saya sumbangkan ?
berapa sangat lah sumbangan saya ..?
maka ...tiadalah yang istimewa...



Saya seorang ibu...
apalah sangat mengandung dan bersalin,
orang lain pon mengandung juga,
orang lain pon boleh beranak juga,
takat saya ada anak 4 orang apelah sangat...
maka...tiadalah yang istimewa....


Apa lah ada pada saya ni...
rupa tak ada,
personaliti tak menarik,
saya mungkin peramah
tapi ada yang kata saya tergedik2...
saya tersenyum pahit...
maka betul lah....tiada yang istimewa....

Comments

Sian nya...jgn d pikir org yg ckp mcm tu..yg btl dia jeles ko pandaibkin kek....huawawa...serius...sy sndiri jeles tau....balik2 bli bhn bt kek...last2 bhn2 tu msuk bakul samph xpired sda...hehehe
Adrina Adi said…
bakpo Kak Ja? meh story mory..
Aina said…
dirimu tetap istimewa di sisi suamimu, anak2,family dan kengkawan.. kan kak?
DD said…
saya pun demikian tapi anak 2.

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!