Terima Kasih Kawan2.....

Tiba2 malam ni teringat masa dok berjauhan dengan incik suami dulu2. Masa tu belom kawin la.

Bila saya dapat tahu dia kena posting ke Sabah...rasa sedih juga .Tapi dalam sedih2 ada juga terselit rasa syukur sebab masa tu saya rasa kalau dia kena posting Sabah Sarawak ke saya rasa macam ada can je nak kawin cepat.

Hahaha.

Gatai sungguh. Masa sehari sebelum dia fly ke Sabah,batch guru2 yang sama2 kena posting ke Sabah juga kena kumpul kat Hotel ni...kat KL lah. Sanggup saya ke KL naik LRT jumpe dia. Bukan apa..buah hati pengarang jantung dah nak pegi jauh...lama lagi dapat nak berjumpa, nanti komfirm rindu rinduan.

Lagi pon saya tak tahu boleh ke nak pegi ke airport hantar dia. Mana ada transport. Yang ada cuma public transport.

Tapi , nak jadi cerita masa on the way balik ke rumah sewa from KL pada hari tu....terserempak la dengan my fren ni......Cik Mar saya panggil dia....

" Kak Zana, mu dari mana ... " tanya dia...saya pon bagi tahu la semua nya...sebak juga tapi tak nangis pon. Sebab saya memang tak cerita kat sapa2 sangat yang masa tu boipren saya kena posting ke Sabah. Huhuhu...

" Owh, sian ke mung kak zana....pah tu mu tok gi airport ko esok ? " saya cuma menggelengkan kepala sambil dalam hati berkata, CikMar...mu jange tanyo banyok2 lah, lamo kae dari aku tok teriok, jjadi aku teriok plop.....

hehehe.

" Oloh...sian nyo ko mu...eh, jap. Puzack ado keto mu! Nanti aku tanyo dio ...kalu dio bulih bowok mu gi airport esok " , dan2 tu jugak mata saya bersinar2. Macam ada harapan. Tu pon lepas CikMar tepon Kuyu, pahtu Kuyu tepon Puzack plok...pastu Puzack plok tepon saya . Actually, saya tak ingat sangat susunan sapa telefon sapa tapi macam tu lah lebih kurang...ada CikMar, ada Kuyu, ada Puzack.

Yang paling saya ingat Puzack kata ..." esok kol 7 Kak Janna tungguh sini deh ?" Owh ! Bahagianya.....terima kasih kawan2 !

Esok nya sebelum kol 7 saya dah dok tercegat tunggu kat bawah umah Puzack. Hahaha. Puzack memang tak membuang waktu langsung, penuh je kereta terus dia pecut pegi KLIA. Laju giler puzack bowok, saya tengok meter keta dok main 120, 130km/h jer. Pergh! Jangan kena speed trap sudoh la Puzack.

Saya masih ingat dalam kereta tu Puzack pasang kaset ( kot, masa tu CD mahal lagi) Amy Mastura. So dengar la lagu Amy Mastura sepanjang perjalanan ke KLIA. Yang nak hantar boipren pegi Sabah ni saya seorang je sebenarnya, tapi escort sampai ada 3 orang rasanya , hahaha...Puzack and her 2 friends.

Elok je dah siap parking kami pon berlari2 pegi departure hall sebab dah lambat sebenarnya. Puzack pon lari jugak sambil tarik2 tangan saya macam boipren dia pulak yang nak fly, muehehehe.

Sampai atas dekat departure hall saya nampak bakal mak mertua ( ketika itu la ) ada , dengan kakak boipren...ngan sapa ntah lagi. Sebaik je mak mertua saya nampak saya terus dia tarik tangan saya seraya berkata " Cepat2! " , wah sporting sungguh mak mertua saya ....memang empathy betul dengan perasaan awek anak dia nih.... ( saya lerrr ) .

Owh nasib saya baik...saya nampak boipren saya tengah beratur nak boarding. Cepat2 saya bagi satu hadiah kecik kat tangan dia. Pastu cakap babai ..eh jap...ada ke cakap Ailebiu masa tu aahh ? Pastu dah....pastu dia pon masukkkkk la dalam tu.....gitu jah. Pergh! Betul2 macam drama kat tibi.

Walau pon sekejap jer dapat jumpa pon jadi lah. Sedih sedih juga....tapi terpaksa la merelakan.

Gitulah kisah nya.....masa saya tengok boipren saya berlepas ke Sabah ni. Saya tak tahu la saya pernah cerita semua ni kat sapa2.

Kepada kawan2 saya CikMar ( Mardhiyyah Abdul Razak), Kuyu (Tengku Nur Yuhaniz Tengku Ali ), Puzack ( Zakiah Hanim Ahmad -sedap kan nama sebenar dia ? ) thanks so much. I never had the chance to actually thank you guys.....it was such memorable and sweet memories.




p.s and betul la telahan saya, boipren saya posting awal bulan 7, bulan 9 kami tunang, bulan 11 title boipren dah tukar jadi suami ..... :) . Hikmah la jugak tu. Masa tu juga blom ada kamera fon, kalu ada pon mahal gilak, kalau ada tentu saya dah amek banyak gambar dan masa tu juga belom ada Facebook, kalu ada mesti saya dah post status2 jiwang, sedih pasal kena tinggal dengan boipren saya ...sebab masa tu tahun 2000.

Comments

iena hamdi said…
alaa siannnnnn kena tinggal dgn boipren yer...

hehhehehehe ni aa kes tetiba duk flash back...
Adrina Adi said…
haha. cian kak ja. agak drama queen di situ but i likeeeee :))))
nonie said…
alalala sungguh lomantik kak janna... mmg kalau bab2 nak kena dok jauh ni boleh menjadik pemangkin kawin cepat... cam nonie kena pi blajo dulu la... ada org takut nonie sangkut ngan mat salleh, dan2 masuk minang... kalau tak sampai sudah tak kawin agaknya hahaha....
Effah Mahat said…
yea.. pasti fb kak janna macam fb anak2 buah saya skrg.. huhuhu...

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak