Friendship Lasts Forever.

Balik kampung tahun ni ...(yer..masih boleh kata tahun ni sebab belom masuk 2012) saya dapat jumpe ramai kawan2 lama dan juga baru.

Masa balik KB saya pergi rumah kawan sekelas masa di Ma'ahad Muhammadi dulu- Nur Attiah. Last jumpe dia was 20 years ago. Lama kan ? Saya call dia pastu dia pon bagi la direction nak gi umah dia. Kejap je dah jumpe. Seronok banget dapat jumpe dia .Sebab kami dedua memang geng bising la masa form 3 dulu. Tiah skang ada anak 3...alhamdulillah.

with Tiah.


Pastu masa balik KL saya pergi pulak rumah seorang lagi rakan sekelas masa di MMP dulu jugak - Marini. Dengan dia pon dah 20 tahun jugak tak jumpe. Kiranya kami semua (Tiah, Rini and Me) memang sekelas la masa form 3 dulu. Tapi Rini ni jenis baik skit...eheheeh...tak bising sangat macam saya and Tiah. Saya ni..masa di MMP orang tak kenal sangat...sebab saya duduk pon kelas kedua belakang. Hehehe...jadi orang memang tak kenal sangat. Masa pegi tu husband Rini pon tader kat umah...sebab keje la. Seronok nyer la dapat jumpe sahabat lama. Rumah Rini plak tak jauh mana dari rumah my sister so tader la susah sangat nak cari.


with Rini



Lagi satu kawan lama yang saya jumpe ialah Rohaniza atau pon kita orang panggil dia Ana. Ana ni geng silat masa di UPM dulu.Kira2 nya dah 11 tahun jugak la kami tak jumpe. Husband dia pon orang silat jugak dan memang kami kenal jugak dulu. Cuma tak sangka la depa dua boleh kawin...hehehe...Ana sangat la 'berjurus' skang...ehehehe...Anak Ana dah 4...semua nya lelaki. Wah ! Boleh berbesan la kita nampak nye Ana.Hihihi...kami janji jumpe kat Tesco Meru.Tak penah2 kami pegi situ.Pegi sana semata2 nak jumpe Ana and Yatim jer.


with Ana


Sorang lagi sahabat yang saya jumpa ialah sahabat baru. Eh, nak kata baru tu...tak la baru jugak sebab kami dah berkawan 5 tahun cuma nya kami tak pernah bersua muka jer. Dok berchatting boleh kata tiap2 hari tapi tak penah jumpe. So akhirnya setelah sekian lama kami dapat bertemu mata juga......kan Iena ? Jumpe plak ngam2 dekat dengan besday dia so kiranya tu macam hadiah besday la jugak tu..eheheh. Iena banjer kami makan kat Restoran Haji Samuri...alahai...terbalik la plak kan ? Sepatut nya ahkak la yang banjer dia....tak per...next time awak mai Keningau akak plak banjer awak yer !


with Iena



Owh! Sorang lagi kawan lama yang kami jumpe ialah Azarul a.k.a Alex. Alex ni member silat kat UPM dulu jugak. Dengan Ana tu kira geng karat la jugak. Kami jumpe kat spital Klang masa mertua saya kena warded satu malam. Dia plak keje situ so kami pon call la. Alex pon datang la ke wad mertua saya....tapi kami tak sempat bergambar. Wife si Alex ni pon geng silat UPM kami jugak. Ehehehe...

Ada jugak beberapa kawan yang kami sama dah janji nak jumpe tapi di tak dapat nak jumpe jugak di atas sebab2 yang tak dapat di elakkan...macam tak sihat...tader transport dan ada hal lain...tak apa lah. InsyaAllah kita dapat jumpe di lain pertemuan.

Comments

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak