Gateh

Suami saya beli basikal baru untuk saya.
Basikal itu sungguh cantik.
beratnya cuma 14kg...Warnanya putih...body nya berlekuk-lekuk.
Suami saya kata sangat sesuai dan kena dengan saya.
Saya sangat suka.

Suami saya juga telah men'upgrade' absorber basikal itu juga.
Saya menjadi bertambah gembira.
Walau pon saya sebenarnya tak lah faham sangat,
apa beza absorber2 ni.
Yang saya tahu ...cuma naik je. Hehehe.
Eh..lupa pulak, basikal yang ni ada 24speed.
Basikal dulu 21 speed je.
Tapi basikal suami saya 27 speed.

Semalam saya ikut somi saya berbasikal. 6 orang semuanya.
Ada on road...ada part off road..
Saya juga hampir2 kena kejar anjing.
Punya la cerdik itu anjing, dia tak kejar pon mereka yang depan2 saya..
Dia tunggu saya yang dok kat belakang sekali baru dia datang dekat
pastu menyalak2.Kurang asam punya anjing. Saya dah kecut dah.
Dah le masa tu nak naik bukit. Mana bloleh nak pecut.
Tapi anjing tu tak jadi nak kejar saya bila saya jerit " Babe !!! ". Hehehe.

Saya banyak kalah kat bukit. Saya tak gateh, tapi saya sorong je beskal.
Penat kekdahnya. Sudah la offroad. huhuhu.
Deme semua tinggal kan saya kat belakang.
Sebab saya sorang2 je perempuan pon.
Tapi suami saya takkan la nak tinggal kan saya.
Dia tunggu saya, pastu dia bagi saya gateh dulu.
Pastu dia over take saya.
Tertinggal la saya kat belakang lagi. Hehehe.

Ada sekali tu kami turun bukit.
Bukit tinggi. Pastu offroad kan.
Sudah la laju giler masa turun tu.
Dengan jalan plak berbatu2....bergegar2 basikal saya.
Terhoyong2 hayang pon iya jugak.
Masa tu kalau basikal saya tergolek, harus cedera berdarah2 dah saya rasanya.
Ntah2 patah gigi.

Tapi dalam berdebar2 + takut saya mantain fokus.
Sapa nak jatuh tergolek kan ? Cukup la jatuh beskal sekali hari tu.

Route semalan saya berjaya juga habiskan. Yer la..nak tak nak kena la tamatkan.
Tapi saya seriau betul la kalu off road ni. Lagi2 kalu turun bukit. Haish.


Mine



His

Comments

Halen said…
huyooo cayalah.. susah nk jumpa pompuan yg dh kawen aktif bercycling neh. teruskan usaha anda hehehe..
hehehe...orang perempuan yang dah kawin ni sebenarnya boleh buat apa pon yang dia nak, asal mendapat keizinan dari suami..

lucky for me mendapat suami yg sporting dan supportive.

Kalau tak dapat izin suami, jgn kata nak main beskal, nak keluar rumah pon tak boleh,dok gitu ? hehehe....

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak