Aidilfitri 1432H @ Sandakan







Ya Allah....seriously la sangat malas nak update blog. Ntah penyakit apa menyampuk pon tak tahu. Cerita raya dengan gambar raya yang di janjikan pon tak letak2 lagi. Ape lah nak jadi.

Nak kata sibuk...tak la sibuk jugak, biasa2 jer . Cuma bila tiba hujung minggu je order agak lebat la jugak sebab orang dok order untuk open house kan. Alhamdulillah...walaupon sekarang ni sendirian je mengurus...tapi masih cukup tangan lah cuma tu la kalau ada apa2 hal dan kena keluar rumah..kena la tutup kedai kejap,ehehehe..konon la kedai.

Ok la...meh la kita bercerita pasal raya sikit.

Raya pada tahun ini macam juga tahun2 lepas kami beraya di Sabah je. Cuma kali ni ada sedikit kelainan sebab kami beraya di Sandakan...rumah my sister Siti. Selalunya Siti kalau dia tak balik beraya di Kelate dia akan datang beraya di Keningau , tapi kali ni kami la pulak yang ke Sandakan.....ok la tu...lagi pon lama dah tak ke Sandakan.

Perjalanan nak ke Sandakan dari Keningau sangat la jauh. Baru sampai Kundasang Yasmin dah tanya dah sampai ke ? hahahaha....Aduhai....bertambah jauh bila kami singgah ke KK dulu...tido sana satu malam...did some last minute shopping pastu esoknya baru bertolak ke Sandakan.

Bertolak pukul 12tghri sampai kol 6 . Ngam2 nak buka puasa. 6 jam you. Dah la sepanjang jalan raya di Telupid tu berlubang2...adoi lah...tensen. Saya kat kereta memang membebel2....iyer lah. Macam tak percaya jalan utama nak ke Sandakan....Tawau...Lahad Datu macam itu rupanya...? aduhaiii....! Kalau hari2 dok lalu jalan macam tu...4WD pon boleh rosak. Siapa wakil rakyat kawasan Telupid ? Tolong la tar balik jalanraya tu...kesian rakyat2 marhain macam kami ni yang terpaksa guna jalan darat.



Beraya di Sandakan ok je...lagi pulak beraya bersama adik...pon sudah cukup bahagia bila ahli keluarga lain semuanya jauh di mata.

Siti dan Hisyam bawa kami beraya di rumah kawan2 diaorang yang juga tak balik kampung,seronok dapat buat kawan baru..... :)

Kami di Sandakan sampai hari raya ke-3. Lepas tu baru balik Keningau. Anak2 seronok dapat jumpa Muhammad Nabil sampai dah balik Keningau teringat2....hahahaha. Nana pon sikit2 cakap nak bawak Nabil....nanti nak ajak Nabil....Kakak pon rindu dengan Nabil ..sampai main dengan Nana pon macam main dengan Nabil......





Kakak : Sebut KAKAK....
Nana : kakak....( style mcm Nabil sebut)
Kakak : Sebut KAK CHIK.....
Nana : Ka Chik......
Kakak : Sebut NANA ...
Nana : Nene.....

Hahaha....sangap dah budak2 nih rindu main dengan Muhammad Nabil !

Comments

Adrina Adi said…
i pun malas nak update blog. plus ada orang kata i poyo bila tulis status FB and tulis blog. so skrg, suka baca dan komen sajork.
wahh...sapa yg cakap gitu kat u tu ? jadi ustajah ramizah kita tu pon poyo jugak ke ? tun mahathir pon poyo la ye ? ramai la yang poyo kekdah nyer...

by the way..what is the meaning of poyo ni sebenarnyer ?
ise3339 said…
Nabil pun rindu jugak kt sepupu2 dia, smpai tidur ngigau sebut kakak! hi3

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak