The Day I Turned ...35.



Yup, I'm officially 35.

Tua ke 35? Boleh la kan....tua tu tidak lah....asal matang cukup lah, janji hati muda.

Hari lahir saya kali ni jatuh pada hari Selasa dan di dalam bulan puasa. Alhamdulillah. Dah meningkat umur setahun lagi.

Beberapa hari sebelum hari ulangtahun saya ni saya saya telah menulis status saya di Facebook yang saya nak pegi makan di Gayang. Sungguh la kemaruk nak makan di sana. Teringat2 ikan kukus nyonya nyer...buttered prawn nye.....alahai sedapnya lah, kan Sella ?

Dan sehari sebelum birthday saya saya telah meng'hide'kan tarikh birthday saya di Facebook juga. Saja je wat gitu. Bukan apa...kadang2 tu kesian juga dekat "kawan" di Facebook yang tak la kenal mana dengan saya....tapi terpaksa wish birthday di wall saya bila je dapat tahu yang hari tu adalah birthday saya. Tapi......walaupon dah sorok masih ramai juga yang ingat......Adrina Adi, you' were the first person yang wish ai di FB !

Thanx to my eldest sis yang pagi2 lagi dah buat morning call kat saya. Thanks Kakak.

So semalam my hubby pon ajak la kami berbuka di Gayang. Owh...suka nya lah ! Well, being my hubby ...macam tu la orang nya. Selagi dia boleh tunaikan mengikut kemampuan dia...memang dia akan buat. Penat ,letih....semua dia tolak ke tepi. Love you babe.

Pukul 2.30 bertolak dari rumah...dalam kereta Anin dan Nana tido je. Sophea and Laila galak bercerita. Tak mabuk la pulak dua beradik tu.
Angah siap cerita dia mimpi dah pegi Gayang...oder Yam Shake, hahahaha...! Dia pulak yang over.

Sampai KK pegi Wisma MUIS dulu ....sibuk la si Nana ni nak tudom...nak tudom. Beli la tudom sorang selai. Mak aje yang tak beli. Ntah la Mak ni....tudom2 ni mak suka beli online la jugak....pastu beli kurma nabi dan buah teen kegemaran ayang......untuk saya kurma Maryami....

Dari Wisma MUIS terus ke Gayang. Target nak sampai sana dalam pukul 6 petang. Alhamdulillah target tercapai walaupon jalan agak sesak.

Sampai sana terus oder makanan...we had ikan kukus nyonya...buttered prawn...sotong goreng celup tepung, kailan ikan masin dan kepah masak lada kering...ehh...ke apa nama benda alah tu...clam ? kupang ? Apa2 ajelah. Kak Chik cakap kalau pegi KK lagi...nak makan kat situ hari2...hahahaha...insyaAllah Kak Chik....kalau kita ada rezeki kita datang lagi.

Syukur la hasrat tercapai. Lepas berbuka pegi Centrepoint pulak.....nak solat sambil nak tapau McD untuk buat sahur. Ayang plak masa dok drive tu dia kata sakit kepala....alamak...sian kat Ayang. Tapi ..sakit2 kepala pon masih boleh memandu dengan berhemah.

So lepas pegi servis anak2 di toilet saya terus pegi McD cepat2...tapau apa yang patut...siap2 terus naik atas tempat parking balik. Sekali tengok encik suami tade pon dekat parking...call dia ada kat bawah rupanya singgah kedai kamera. Wah2....masuk kedai kamera sakit kepala semua hilang.

Saya pon masuk la kedai buku dengan anak2....beli buku latihan utk anak2 yang besar...anak2 yang kecik tak beli pon....pastu tak lama tu Ayang pon sampai....dia pon hulur satu paperbag.....lerr...pegi cari hadiah rupanya......terus saya tersipu2.....sian babe ai kena bebel skit tadi........pandai dia yer.

Masuk dalam kereta saya pon bukak la hadiah yang dia bagi tu ....elok je tersimpan dalam kotak berbentuk hati berwarna merah.....aiseh. Yasmin nampak terus dia cakap ..... "mesti cincin tu...." hahahahaa...pengaruh cerita Korea ni Kak Chik nih.....harap2 Ayah dengar la ye Kak Chik...hihihi...

HOnestly, I didn't expect any present pon babe....sungguh. I cuma nak makan di Gayang je ,tu pon I memang dah set nak belanja. But tima kasih babe sebab u pulak yang belanja...... :). I love you babe...so very much.

Sampai Keningau singgah minum kopi 3 layer jap. Pastu baru balik. Ayang sempat lagi cuci kereta tu. Pastu baru tido.

Pagi ni bangun2 tengok jam kol 5.03 pagi. Selamat. Terlepas sahur. Demm.



lama dah tak pakai jam sebenarnya.




p.s : owh..anak2 pon bagi hadiah jugak, sophea bagi pen yg cute...yg macam dalam citer City Hunter Nana kata...kak chik and anin bagi mak fridge magnet...ahahaaha...pandai anak mak...nana plak tak beli apa2 tapi pau mak playdoh......sayang anak2 mak ! Anak2 wish dekat Mak awal sehari !

Comments

Adrina Adi said…
romantik Mokhsin nih. hehe. jam tu dia beli so that u boleh monitor berapa lama dok depan lappy layan FB. hehe...
aranam said…
Happy belated birthday, Janna. :)
sue wnr said…
hepi besdyyyy..
romantika gtu kak ja..che sue suka.:))
ptt pn xde kt FB besdyy dia, rupa2nya hide ek..nasib adrina pos..hehehehe..<3
Effah Mahat said…
alahai so sweet kak janna! :)
tu la pasal. saya terkejut gak, apsal tak de notify dari FB mcm tahun2 sebelum. rupanya dah kena disable.. chis.. akak jgn wat macam tu tau lain kali... :P
Effah Mahat said…
alahai so sweet kak janna! :)
tu la pasal. saya terkejut gak, apsal tak de notify dari FB mcm tahun2 sebelum. rupanya dah kena disable.. chis.. akak jgn wat macam tu tau lain kali... :P
kakak: ai rasa dia patut belikan ai jam loceng, lebih sesuai, so ada alarm yg akan melalak2 suh ai stop FB

nam : thanx nam !

sue : romantik ko ? bulih la...wat baik dgn isteri kan bulih pahala..hehehe...

Effa: ahahaha...ye ,I disabled. saje je ..hehehe.....love you FA !
FA said…
hahaha lawoks la yasmin tuu."mesti cincin"wakaka...sweet jgok abae mokhsin..ekeke
cik.yati said…
hepi belated besday kak!

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak