QA

Baiklah.

Dalam entry ni saya akan menjawab soalan oleh seorang peminat saya. Wahahaa...statement tak menahan.

Walaupon saya dah warning jangan tanya, tapi dia ni nak tanya jugak. Degil kata nya nak tanya. Tapi tu la...kalau dah peminat tanya kenala jawab jugak seikhlas hati....nanti peminat kecik hati macam mana kan ?

So untuk Adik Fatin Bukan Katy, soalan anda yang bertajuk " Kenapa adik beradik yang lain tak ada ' Wan ' ? " saya jawab di sini lah dik yer .

Yer dik...adik badik ahkak ada 10 orang...tapi sorang je yang ada Wan kat pangkal nama walaupon kedua Ma and Abah saya mempunyai Wan pada nama masing2. Ma saya Wan Hasnah ...Abah saya Wan Muhammad.

Saya pon tak tahu kenapa ayah saya takmo letak Wan kat nama kami adik beradik and kami pon tak kisah. Apa la sangat dengan nama Wan tu. Lain la kalau ada Wan kat depan nanti dapat duit tiap2 bulan ke direct masuk akaun ...kalu gitu saya nak tuntut la nama Wan tu. Hahaha.

Jadi. bila ayah saya ada Wan, tapi anak2 tader Wan ...maka kami adik beradik yg 9 orang ni kerap la di tanya dengan soalan .." kenapa nama awak tader Wan ? " (Kenapa 9 orang je, tadi kata 10 beradik ? ) .Masa sekolah rendah kena tanya, masuk sekolah menengah kena tanya lagi....masuk U pon kena tanya....macam satu kesalahan pulak la tader Wan kat depan nama. Jadi bila asik lah kena tanya ni kami naik buhsan taw dengan soalan tu.

Cuma anak yang nombor 7 sorang tu je yang tak pernah kena tanya dengan soalan tu. Kenapa ? Sebab nama dia ada Wan. Haa...yang ini pon tak tahu la kenapa tiba2 pulak abah saya letak Wan. Hahahaha. So sebenar2 nya...saya tak ada jawapan tepat kenapa kami adik beradik tader Wan kat depan nama .

Dan soalan kedua pulak dari peminat sorang lagi...iaitu Puan Effa...puan Effa tanya... "nama adik beradik akak semua tak sama yer ? " .

yer puan effa....nama adik beradik saya semua tak sama. Kalau semua nama sama ...macam mana tu ? anak sulung nama Aida, kedua Aida..ke empat Aida....hahahaa...tak ke komfius walau pon tidak la mustahil kalau betul nak buat gitu.

Hehehe...actually saya paham maksud Puan Effa tu....yer puan...ayah saya letak nama anak2 dia tak terikat dengan huruf2 tertentu....tader la kata nama anak2 semua mula dengan M ke...Z ke...atau pon semua ada Nor ke...tader. Abah saya letak je mana yang dia rasa nak letak .So dalam adik beradik kami ni nama pon pelbagai lah.

Ada yang nama dua ..macam Abdullah Munsif dan Fatien Adibah....
Ada jugak yang mula dengan Noor- Noor Haniah...
Yang mula dengan Siti pon ada... Siti Aisyah....
Yang ada Wan pon ada jugak , Wan Azizon (perempuan ni...)
pastu yang lain semua satu nama je macam Aida, Ramizah, Halilah, Zanariah. Senang nak isi borang .
Eh, yang nama cina pon ada jugak... Lee Ah Meng.....ahahaahahaa....tader lah gurau je....jangan marah ye Ah La Mi .


ok..saya harap jawapan saya ini telah dapat memuaskan hati peminat2 yang telah bertanya. Jika sekiranya anda serta yang lain2 mempunyai soalan lagi, boleh tinggal kan soalan anda di ruang komen ye.....

bye !

Comments

Effah Mahat said…
mmg kreatif la parents akak pilih nama. best jugak kan. eheheh...
FA said…
muahaha!
Ahlami said…
Cehhh kureng asammm !
hahahaha, nama I laa paling unik. Muehehe, sor lg, namo kaklah, kalu ejo kot terbalik, 'HALILAH', still jadi 'HALILAH' jugok !
hahaha.tenkiu for the post yer kak. cewah. budak degil ajenye gituuu...:p

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak