Apa Perasaan Jadi Surirumah ?

Apa perasaan saya?

Ada masa2..saya merasa sangat buhsan dgn rutin saya sehari2, nak2 plak hari2 dok melayan karenah anak2...adoii..letih!

balik2 itu la keje saya...masak ...uruskan somi dan anak2....tiap2 hari anak2 nak kena suh mandi ..suh pakai baju...baru la bergerak...basuh baju tak pe lagi...lipat baju yg saya tak tahan,..actually malas sebenarnya. Kalu nak cari apa2..Maaaak ni juga yg di cari..yg di tanya...termasuk la somi saya...kalu dia cari barang2 tak jumper. Owh...time nak layan somi makan, time tu la anak2 melalak2 nak mintak susu la...nak itu la...nak ini la...mana la tak buhsangg!

TETAPI......

saya tetap tak sanggup nak tinggalkan itu semua. Malah saya rasa saya ni sangat la bertuah sebab dapat menyusukan anak2 saya dgn susu saya....dan juga dapat menjaga sendiri anak2 saya dan melihat setiap perkembangan mereka dengan mata saya sendiri.

Berasa letih..bosan..itu pekara biasa. Lagikan kita kerja ofis pon kita rasa letih, kita rasa bosan. tido banyak pon letih jugak kan?

suami pula sangat2 memahami...bila2 saya nak keluar, dia tak kisah, janji bitau dia. rumah bersepah sikit....pon tak pelah. dia paham.

bosan atau tidak dok rumah ni..kita yg tentukan, kalau kita pilih untuk duduk rumah tanpa berbuat apa2...mmg bosan. Saya paling kurang seminggu sekali saya pergi bermain squasy, atau berenang bersama somi dan anak2. Kalau tak nak main pon, kami ikut dan temankan somi yg main badminton atau futsal.

dari segi kewangan pulak....saya ada bisnes saya sendiri yang saya buat sepenuh masa di rumah. Jadi, kalau nak beli apa2 tu....tader masalah. Malah boleh belanja somi dan anak2 juga....alhamdulillah. Walaupon tidak la banyak...tapi..boleh la.

Bergaya? saya tidak la bergaya sangat di rumah. pakai blouse ke...slack ke..mcm nak ke pejabat, tak practical. Tapi..saya juga tidak selebet. Saya pakai baby-t, t-shirt,pakai skirt labuh, atau pon seluar....sport wear ke....gitu lah.

Setakat ni..saya gembira dengan hidup saya. Sekian.




p.s: sebenarnya ini adalah posting saya di satu Forum ni....setelah saya membaca entry HannahJohary tentang angan2 dia yg nak jadi surirumah terus saya teringat posting ni.... :)

Comments

DD said…
Saya setuju. Saya pun bosan juge. Tapi bosan tu perkara biasa. Saya setuju la kire
mz said…
saya bakal suri rumah sepenuh masa..1 ari nanti..insyallah..sebelum saya pencen...
asmah@as said…
kita sependapat tpi pa leh wat kan dah permpuan nama nya.jdi mau kita kena buat jg...hehehe
sue wnr said…
saya suka jd suri rumah..
saya juga suka bekerja..
siang keje, ptg smpai mlm suri rumah plk..apa2 pn saya hepi...
Alhamdulillah...syukur..

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak