25 Ramadhan 1432H

Ramadhan has almost come to its end.

Sedihnya lah rasa. Anak2 rasa seronok lah sebab nak beraya. But as for me rasa sedih. Moga2 di panjang kan umur untuk bertemu dengan Ramadhan yang lain pula.

Persiapan raya ? Biasa2 sahaja. Tiada langsir baru, tiada perabut baru, rumah pon tidak bercat baru...owh...cuma ada orang tu ber'lense' baru. Lain2 biasa2 sahaja.

Baju raya dah lama tempah, dah lama siap pon. Sepasang sorang je baju kurung. InsyaAllah kalau ke KK nanti mahu juga cari lagi sepasang untuk anak2.

Biskut raya pon saya tak tempah. Buat pon tidak. Kalau sempat esok nak buat lah. Kalau tak sempat kita tunjuk2 saja lah .

Tahun ini...seperti tahun2 yang lepas kami beraya di Sabah sahaja. Cuma ada kelainan sedikit lah. Kami beraya di Sandakan, bersama adik saya Siti ,suami nya Hisyam dan anak nye Muhammad Nabil. Tak sabar rasanya.

Kebiasaannya kalau Siti tak balik ke kampung dia sekeluarga akan ke Keningau untuk beraya bersama2 saya sekeluarga...tapi tahun ni they have decided to celebrate the Eid di Sandakan...so apa kata kami pula lah ke Sandakan. Lagi pon lama dah tak ke sana. The last time we went there was in 2008 rasanya...Aina belum setahun pon lagi.

This Eid will be our 9th year in a row celebrating it away from our big family. Walau pon alah bisa tegal biasa....tapi tetap sedih. Ada yang beranggapan bahawa kami tidak berasa apa2...tidak la sesedih mana asal masih dekat dengan suami dan anak2...tetapi hanya kami sahaja yang tahu, betapa hati in meronta2 ingin pulang beraya di kampung bersama2 keluarga tersayang....

Tak apalah...you can think whatever you like.




Comments

ramizah said…
selamat hari raya janna..

simpan duit dari sekarang utk raya tahun depan!
AziniMZ said…
ye la Kak janna.. kalo raya jatuh lam cuti sekolah sebulan br la berbaloi2 nak balik.. kalo takat seminggu.. sy tahu tk sempat nak balik 2 negeri.. kan kan..

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak