13 Ramadhan 1432H

hari ni saya tak meniaga.
sebab nya ada oder kek dan juga kuih seri kaya.
lagi pon encik suami pon tak ada.
pergi KK sebab ada kerja.


sibuk buat kuih saya pon tanak la nasi,
nak masak apa pon tak tahu lagi
tak apa lah kita pikir ajelah nanti,
last2 minit mesti ada idea mari,

dah pukul 5.30 idea tak mari2,
kek belum di ambik, kuih pon tak habis packing lagi
mak pon kata kita tapau ajelah nanti,
beli kat kedai atas lepas ni mak nak pergi

tapi tu la siapa sangka kalau dah rezeki,
macam2 yang jiran bagi,
kuih keria, rendang ayam dan bubur nasi,
alhamdulillah, syukur ke hadrat ilahi.

ngam2 sebelum maghrib suami pon tiba,
anak2 pon semua gembira,
apa lagi melihat di tangannya,
macam2 yang ayah bawa...

itu la rezeki tak di sangka2,
lauk dan kuih penuh semeja,
berkat berada di bulan yang mulia...
........................................( apa lagi aku nak tulis ya ? )

Comments

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!