Yasmin Liyana Mokhsin

Nak cerita pasal budak kecik ni....anak saya yang nombor 3 Yasmin Liyana....tapi family panggil dia Kak Chik atau pon Anin. Budak ni suka nya lah melukis. Seingat2 saya dia dah gemar melukis ni sejak dia pandai pegang pensel. Tak ingat la plak omo berapa..tp masa omo dia 3 tahun tu dia memang dah aktif melukis lah. Mewarna dia tak berapa gemar sangat. Habis kertas A4 kat rumah ni dia guna wat melukis.








Tahun ni dia dah 5 tahun so dah pergi sekolah tadika la...alhamdulillah...suka la pegi sekolah walaupon kerap jugak menangis ....menangis tu banyak sebab la...kawan kacau laa...ayah lambat amek la....hahahaha...padahal mana ada ayah dia lambat amek....ayah dia pegi on time...cuma dia tu je yang rasa macam lamaaaaaaaaaa sangat ayah nak mai amek sebab dia tunggu dari pagi2 lagi....hahahaha.




Masa dia masuk tadika tu....awal tahun tu la...satu apa ABC pon dia tak hafal. Sungguh. Yerla..sebab mak nye "rajin" sangat nak mengajar anak ABC. Anak orang lain omo 3 tahun dah tamat dah ABC sampai Z, kan ? Biasalah Mak ni...anak sulung je excited....ajar ABC la...alif ba ta la....Fizik Kimia semua pon ajar....hahahaha.....masuk anak 2,3 4 ni....haaa...suh anak sulung je ajar.Muehehehehe.....

Tapi dalam pada menangis2 tu pon banyak dah jugak dia belajar kat skola...so kalau anak ai pandai pon semua sebab jasa cikgu mengajar...hahahaha....terima kasih cikgu2 tadika PASTI As-Shariff. Dari tak tahu apa2...dah pandai dah ABC..dah hafal dah do'a- do'a. Makan kat skolah pon ok je dia...lagi2 kalau cikgu bagi makan mee ke...mihun ke....mmg habis tapi kalau hari cikgu hidang bubur ...memang dia tak makan. Yasmin pergi skolah tumpang Cik Nisah kat depan rumah ni. Mula2 masa 2,3 hari pertama sekolah saya ikut hantar sekali...naik keta Cik Nisah sama2....sebab Yasmin ni memang payah skit ngan orang lain.....tp skang dah tak la ....cuma ada satu penyakit baru je.....dia kemaruk nak naik motor dengan Mak. So tiap2 hari request Mak hantar dia pegi tadika naik motor pasal Ayah dia baru je beli helmet baru untuk dia.....hmm.....Anin2....

by the way....anak2 saya semua pergi PASTI. Dari Sophea lagi.....alhamdulillah....walaupon tadika biasa2 je...bukan tadika mahal2 or English oriented but alhamdulillah...by 6 years old dah pandai baca jugak.

Comments

Adrina Adi said…
wow. pandainya dia melukis Kak Ja.

tak kisah sekolah mahal or murah, janji tenaga pengajar dia bagus2. itu yg penting. hantar sekolah mahal, tp cikgu cam hampeh pun tarak guna juga maa... hehe.
cik.yati said…
betol la anak petama je eksited nak ajar itu ini..hehe masuk anak no 2, mmg harap akak dia je la :p
juanita said…
Wahh..saya rasa dia bakal menjadi seorang arkitek.

Tapi saya prefer dia soang pelukis antarabangsa..)

JOm http://www.tetikusrusak.net/contest-aku-mahu-jadi-ratu/
chuy4 said…
kak janna, anak2 dara saya pun 2 2 PASTI.. bagus je PASTI ni kan..

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!