Saya Suka !

Ooowh! Penat giler!

Lutut rasa nak tercabot. Lengan rasa nak terlucut . Jantung rasa macam nak pecah !

Ni pehal plak ni ?

Ehehee...hari ni , tiba2 je cik abang ajak berbeskal. Terus berdebar2 weh. Rasa macam nak tapi ada takut2 jugak. Iya la..lama dah coti berbasikal sejak jatuh hari tu kan so bila kena ajak berbeskal balik fobia la jugak sikit. Cik abang kata nak berbeskal ke Pekan. Makin le berdebar. Ish..terus bagi alasan kata tengah kukus kek...cemaner nak tinggal kan. yer la kan..ai ni kan beginner...bawak la dekat2 dulu.

Cik abang kata dia tunggu la kejap sampai kek masak. Adeh. Tak leh nak ngelak dah la. Terus masuk bilik update status dulu kat fesbuk .Hahaha..sempat lagik.

Pastu baru la pegi tukar uniform. Pakai suar trek, tukar t-shirt. tukar tudung. Nak berbeskal ni pakaian biar bersesuaian. Kelambu2 ni mana bulih. Kang tak pasal sangkut kat spoket beskal kang....tak ke haru ?Pakai kasut sukan, pakai helmet. Safety first. Walaupon tak boleh berkelambu tapi tetap kena pakai yang senonoh skit. Al - maklum berbeskal...harus dah tertonggeng2 kan ? Harap2 la masa cik abang follow ai dari belakang tu dia nampak satu pemandangan indah la kat depan dia tu.

Elok je keluar taman cik abang kata tak jadi ke pekan....woh,legaaa skit. Tapi kena naik bukit. Adoii....fobia weh. Kat bukit tu la ai jatuh tergolek. Masih terbayang2 lagi. Masa tu semangat dah lemah dah rasa macam nak heret je beskal. takmo kayuh . Tapi my personal trainer suh kayuh jugak.....alahaii....dia suh amek lajak dulu....so i ikut ajelah.....

Gila. start2 berbeskal terus kena daki bukit. Pensan. Tapi....saya berjaya naik sampai atas. Tak heret beskal pon. Tepuk tangan untuk diri sendiri ! walau pon keadaan masa sampai kat atas tu macam orang tak cukup nyawa dah kekdahnya. Bunyi nafas pon dah macam bunyi angsa...lidah pon terjelir. Punya la buruk, kan ? Sila imagine sendiri. Kuasa la aku nak amek gambar.Pastu kayuh2 la lagi....

Ingat kan sampai Golf View je..alih cik abang bawak sampai kena turun bukit, naik bukit lagi...seberang sungai. Iyer ! Pasal sungai tu merentasi jalan raya....mahu tak kecut. Risau la takut2 kang kena sapu ngan air sungai tu. Tapi selamat jugak lalu sungai ! Keta2 pon bagi je laluan kat kami neh. Tepi2....mak budak nak nek beskal neh.....hahahaha.

Elok je lepas sungai kena naik bukit lagi...corner pulak tu...adoi laa....tapi kayuh jugak. Semangat ni weh. Tapi dah kayuh separuh bukit semangat dah down..tobat rasa macam nak turun beskal jer....tp dok cakap dalam hati ..sikit lagi...sikit lagi.....sampai la kat atas. Berjaya lagi. Tapi bila sampai kat atas benti dulu. Amek nafas yang dah semput2 ni. Minum air. Betis macam bergegar2 jer. Stretching2 skit....pastu sambung lagi.

Kali ni saya plak dok depan....masa ni jalan menuruni bukit so tak banyak sangat pakai tenaga nak mengayuh....angin pon best jer....sejuk je rasa. Lepas je komples sukan kena lalu jalan besar.

Dah la masa tu peak hour..keta banyak...lori besar2. Cuak betul. Pastu ada bukit lagi. Dengan jalan raya nye yang masih dalam pembikinan (wah bahasa! ) . Tapi semua saya lepas. Hehehe...bangga la jugak dengan diri saya ni.

Harap2 banyak la jugak kalori yang terbakar. Tapi kan ...rasa macam perut dah kempis sikit la. Owh, patut la kempis...tak makan tengah hari.

Terima kasih kepada babe saya ...incik Mokhsin Shaari yang sudi mengajak saya berbeskal. I like la babe ! Nanti kita cycle lagi yer !

Gambar ? Tak sempat la nak amek2 gambar. Penat seh!

Comments

WaN dAn TiE said…
wah...bestnyer k.zana !!!tiba2 mcm nak berbasikal jugak tapi nak suruh wan jah gatihnyer..tie duk atsa palang ala2 nora elena muahahahhaha..
boleh gitu :P hahahah
ahahhaa...bulih jugok tie..tp tokle wat jarak jauh la....hahaha

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!