Cerita Tader Gambar

Memandangkan internet pon macam dah bertambah sihat...maka boleh la saya mengupdate blog. Actually, ada benda lain nak cerita beserta dengan gambar la...kira macam cerita bergambar lah, tp gambar2 tu semua dok dalam laptop encik suami...so tak dapat la ai nak bercerita. Tapi tak apa...kita baca la dulu cerita boring saya.

Semalam kami semua pergi KK. Ada kenduri kawin cikgu skolah Ayang di Kinarut jadi kami semua telah berkonvoi beramai2. 5 buah kereta semua nya. Oleh kerana pegi tu hari Ahad pagi....dan balik pon mungkin malam baru sampai Keningau maka saya telah gigih meng"iron" semua baju bajan skolah anak2 yang 3 orang tu untuk seminggu.....baju bajan skolah encik suami...ehh...baju kerja la....(cuma baju batik je belom iron untuk di pakai pada hari Khamis)....pada malam nya. Pagi nya pulak gigih menyidai baju2 yang dah di basuh...dengan harapan by the time ai balik nanti...baju2 semua dah kering. Tudung anak2 dah siap iron jugak....stokin incik suami dan stokin skolah anak2 pon dah sedia....ini semua di buat supaya saya tidak kalut bila dah sampai rumah dari KK nanti. ( nak tunjuk rajin je sebenarnyer...hahahah)

So on Sunday morning dalam jam 9.30 pagi bergerak la kami semua ke Kinarut. Sampai sana terus la mengisi perut yang sudah bagi signal lapar. Saya memang suka lauk kenduri....dan sebab niat nak makan puas2..maka saya tak pakai pon PB hari tu....hihihih. Alah...hari tu je pon. Tapi tu la...tak amek gambar pon. Kamera bawak..ada dalam kereta tapi dok dalam keta ajelah. Dalam bag kamera. Saya ni tak segigih Ana Suzana nak mengusung kamera ke mana2. Mana nak heret anak..mana nak heret kamera...nak amek gambar lagi....owh tidak......apa2 pon Selamat Pengantin Baru Buat Arni dan Khairu...semoga tabah dan sabar dalam mengharungi kehidupan berumahtangga.....

Cuma tu la..bila dah pergi kenduri kawin ni..mana2 kenduri la....tak kisah la kan..membuatkan saya berazam....esok2, kalau anak2 saya kawin...saya nak buat dekat dewan lah. Alah...dewan biasa2 je....dewan skolah ke....bukan la dewan yang grand macam Dewan Perdana Felda ke...PICC ke.....supaya saya dapat memberi keselesaan kepada tetamu....tetamu selesa nak makan....selesa nak parking kereta.....bila selesa nak makan pon senang hati kan ?

Lepas pergi kenduri kami semua berpecah...ikut haluan masing2. Encik suami mula2 nak ikut kawan dia ni pergi beli basikal..Pastu tak jadi sebab kedai beskal dah tutup..so kami pon menghala ke Karamunsing....mula2 pegi kedai komputer..pehtu pegi kedai Outpost cik abang nak beli aksesori utk baju polis dia.........pastu pergi beli buah kiwi....humanggaiii...mahal giler ! Pastu tapau McD utk wat balik. Sambil melepak depan McD makan french fries je...depan nya ada kedai Bata....owh...teringat la pulak sandal harian hush puppies ku dah putuih...so..saya pon beli la sandal sepasang...x dapat hush puppies...Bata pon boleh......janji cantik .....dah bayar....teringat la pulak kasut skola Sophea pon dah koyak...beli pulak kasut untuk Sophea..dah beli untuk Sophea..takkan la tak mo beli untuk Angah sekali...maka beli la untuk Angah jugak....Nana pon ada dok bagi hint nak beli sandal kecik yg sesuwai dengan dia katanya...tp Mak kata...lenkali la Nana ye..tunggu raya....hehehe.

dah sudah2 semua..kami pon balik...solat dulu dekat surau Petronas..ingat nak beli air jambu batu asam boi....dah balik la pulak orang yang menjual tu....tak apa lah...xder rezeki.....

Sampai rumah pukul 7.30....dah nak kena wat kek lagi ...esok2 pagi ada orang nak amek kek 2 bijik. Anak2 makan je apa yang sudah di tapau....kol 11 saya dah tido.awal la tu tido..sebab nak bangun sahur nak puasa.....ni tak tido2 lagi la ni sejak bangun kol 4 pagi tadi...Hadoi2..ngantuk la.......



P.S : by the way..kain baju saya yang saya sidai pagi2 tu...basah lencun...sebab Keningau ujan lebat....huhuhuhuh..ape lah nasib........

Comments

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak