Tempat Jatuh Lagi Dikenang

Betulla orang kata tempat jatuh lagi di kenang, ini kan pula tempat bermain.

Hari ni ada satu lagi tempat jatuh yang dapat saya kenang. Tadi petang la...incik suami balik dari bertugas terus ajak saya cycle. Saya nak hantar Hugau balik dulu...so saya kata kat dia...."u cycle la dulu..tak yah la tunggu ai...." (wah,ber ai- yu la pulak, tp memang ...sejak dua menjak ni memang kami suka berai- yu pulak)

Tapi incik suami kata tak per..pegi la hantar Hugau dulu..dia sanggup tunggu. Wah!Terus dalam hati ada taman. Saya pon pegi hantar Hugau siap bawak escort dua orang...aduyaii...sampai rendah motor ai tu jadik. Balik dari hantar Hugau cepat2 masuk rumah tukar seluar yang sesuai..pakai sport shoe....

Masa nak naik bukit dekat masjid tu saya tolak je beskal. Ater...tak larat lerr......sampai je atas saya pon nak la kayuh beskal saya balik. Entah macam mana saya nak kayuh tu boleh pulak nak terjatuh. Saya pon nak la tahan ngan kaki..sekali kaki saya plak wat hal....terpeleot. Maka tergolek la saya di atas jalan tar. Nasib baik kat tepi jalan. Sakit nya ....adoyaiiiii! Tuhan saja yang tahu. Memang tergolek terus lah. Siap baring lagi kat jalan tu. Tobat sakit sungguh. Tobat rasa macam nak nangih, tp tak nangih pon. Control macho beb! Hahaha....! Lama jugak dok lepak2 kat tepi jalan tu. Ada budak skola naik moto siap tanya lagi ok ker....? Incik somi kata ok2....

Rehat2 dulu kat tepi jalan tu...ramai pulak kawan2 yang lalu. Ish....sabor jelah. Pian lalu....Fairuz (Geng Basikal incik somi ) pon lalu jugak. Ish.....tak besh betol laaa....bila kaki dah rasa ok..saya cuba berdiri.....ok, tak de apa2....pastu terai pulak jalan....ada la rasa bisa2 sikit. Tapi syukurla tak terkehel.

Incik somi kata biar dia jelah yang terus berbasikal...saya balik la rumah dulu. Kot jadi apa2 kang nanti satu hal plak. Maka saya pon balik la....Tengok kat siku ada la kecederaan sikit. Letak minyak ubat Ayoh Cik...baik la tu.....kena la kental skit !

Ok la ..saya nak kuar nih. Nak tengok budak2 bersilat pulak.

Comments

Effa Sahat said…
alahai siannya akak ku... :)
Adrina Adi said…
macam tak kena jer dgn topik tu? hehehe..
Fa : u sian kat ai kan? meh le urut2,gosok2 kaki ai ni....... (wat muka sedih)

Mekna: kena la tu, masih lagi pasal jatuh. tak off topic lagi.
Adrina Adi said…
my mistake kak ja. i baca tempat JAUH lagi dikenang.

mode malu.
mekna: haa..tu la...lorat sangat masa baca..konon2 speed reading la tu...hihihih

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!