Mati itu pasti

Ya. Mati itu pasti.

Bila saya membaca berita atau mendengar berita tentang kematian maka saya juga tertanya2 esok2 saya ni macam mana. Tengok orang yang mati kerana kemalangan ngeri.....saya rasa arwah pon tidak menyangka begitulah cara mereka pergi. Membaca berita orang yang mati kerana di bunuh ....mati lemas hingga mayat tak ketemu......mati kerana sakit......mati dalam keadaan aib. Ya Allah..takut nya saya.

Ada sesetengah orang bila kita berbicara tentang kematian ...di marah nya kita. Di kata nya kita bercakap yang bukan2. Kenapa pula mati itu di kata perkara yang bukan2 ? Bukan kah mati itu pasti ?

Orang2 yang kita sayang pasti akan pergi.....kita juga akan pergi....siapa dulu....bagai mana, bila....tidak la kita ketahui.

Semoga kita pergi dalam keadaan yang baik2....semoga kita pergi dalam keadaan yang beriman. Ameen.

Comments

nonie said…
tula...2,3 hari ni pun dikejutkan dengan berita one of my boss yg memula sihat walafiat, tetiba diagnosed with lung cancer stage 4... hmmm bila ingat2 balik, rasa macam life is too short to worry about so many things... apapun kita sentiasa doakan pengakhiran kita dalam keadaan baik hendaknya... AMIN
Effah Mahat said…
kak janna and nonie. rindu nye pada pada kamu berdua!

sy pun sdh menangis dpn hubby .. thinking about esok yang tidak pasti. hubby mesti bising kalau sy cerita pasal mati.. :(

tak terbayang, berdoa sajalah kita.. :(
nonie said…
hai norf, lama tak ketemu meskipun di alam cyber ni hehe... kita doakan yg baik2 sahaja yea... lebih2 lagi hari Jumaat ni... AMIN!

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak