Hati Panas.




Picture :Google


Hari ni saya telah pergi ke sekolah.sekolah memandu. Belom lagi pergi belajar memandu tapi pergi attend bengkel selama 6 jam. Bengkel ni pon kalau bukan atas inisiatif saya menempah slot bengkel ni dengan menelefon pihak akademi utk book tempat untuk saya, jangan harap la nak tunggu pihak akademi yang telefon saya . Sampai expired awak punya sijil lulus ujian berkomputer pon depa takkan call. Apa2, kita kena buat sendiri. Namun saya tetap bersemangat sebab saya memang telah berazam untuk mendapat kan lesen memandu P by Pesta Kaamatan.

Maka seawal jam 8.30 pagi saya dah berada di sana selepas pekena Nasi Lemak di Restoran Pak Kandar. Sampai sana tengok Q kat kaunter pendaftaran tu pon dah agak panjang. Dah siap daftar dan bayar yuran bengkel sebanyak RM300 saya kena tunggu sampai jam 10 baru sesi bengkel bermula. Bengkel ni di bahagikan kepada 3 section section pertama Ceramah...section kedua mengenal kenderaan la...tgk segala isi perut keta...tukar tayar..dan section ketiga dia panggil Latihan Penyesuaian Memandu selama 3 jam.

Lepas section pertama dan kedua..saya berasa sangat lega. Sebab dah lepas kan. Tinggal section ketiga je ..nak cari tutor utk wat latihan memandu ni lah. Masa ni la yang saya tak puas hati dan bikin hati saya sangat lah panas.

Saya sangat tidak puas hati dengan pihak akademi kerana senang je lepas tangan dengan menyuruh pelajar2 ni pandai2 sendiri lah cari tutor dan book the session with him/her. Kita ni mana la kenal pengajar2 ni semua kan ? Patut nya pihak akademi la dah sediakan dan dah siap susun semua..org ni pegi bajar ngan sapa...yg ni ngan sapa.....dah la pengajar pon yang datang cuma....5 orang...untuk 50 orang students.macam mana ? memang la tak cukup masa. Sorang2 je dah kena trening 3 jam....stat pon dah kol 2 petang ..pukul berapa baru nak hbs ?

Lepas je buat thumbscreen saya pon tny la budak kat kaunter tu...kat mana nak book tutor, dia kata...pegi la tgk kat kusi2 sana tu....tutor dok situ menunggu. Saya pon pegi sambil menengok2..yang mana satu lah tutor ni sebab depa tak pakai uniform pon. Saya pegi dekat satu apek ni....dia wat tak tahu je. tengok saya pon dengan ekor mata je. Saya tanya..." encik ni ..pengajar ke ? " dah kita nak kena tanya gitu plak la kan ? Masa tu dah rasa macam ala2 orang bodow pon ada ...nak2 depa pon wat layan tak layan je kan.....pastu dia kata ..dia dah penuh...pastu di suh saya tanya budak yg kat kaunter pendaftaran tu tadi....saya pon cakap, aiikk? orang kat kaunter suh tanya tutor...tutor suh tanya orang kat kaunter pulak..macam mana ni ? Apek tu tak tgk pon dekat saya..dia suh plak saya pegi kat sorang tutor lagi yang pakai t-shirt belang2 tu katanya........


Picture: Google


Saya pon pegi la plak kat orang tu....tny lagi...saya nak book dia lah utk sesi 3 jam bawak keta ni..dia kata pon kata..meh dia bagi no tepon.....ingat kan nak bagi no tepon dia...rupanya dia bagi no tepon tutor lain yang tak datang pon situ. Aduyaaaiiii! Apekah ini ? Dah la tepon saya low battery (well, that's my bad lah kan ?).....cane nak tepon ? Kang tak cukup bateri nak tepon laki aku plak..! Owh hangat nye lah saya ! Bayar macam2....nak book tutor pon kena deal sendiri ?!! tu pon belom tentu dapat.

Saya pon duduk kat kusi. Hati dah panas. Berasap2 dah ni... tobat rasa mcm nak nangis. Tepon cik abang suh mai amek saya balik. Tobat saya dah bosan. Apa guna driving academy kalu kita kena wat benda macam ni sendiri ? Bengong ke ape ? Dah la akademi ni pon jauh ke dalam. Jalan nak ke akademi tu bukan lagi jalan gravil....jalan merah berbatu sungai tu ...haa...ketul2 batu sungai ! Gile mencabar punya perjalanan. Dia ingat kita ni tade kerja ke nak balik2 pegi situ ? Tader keje ke nak balik2 tepon tutor booking kelas yg 3 jam tu....adoiiii! Tu pon tutor yang saya tepon tu tak angkat2 pon tepon. Ni nak keje ke tanak ?? Adoii..mana la tak hangen ??

Bila somi saya sampai saya pon masuk keta. Cakap pon rasa cam bengkekkkk je kat dalam menahan marah ...menahan rasa nak nangeh nih. Yer la..depan laki aii..kena la tunjuk macho gak sekali sekala.....w/p masa tu tobat rasa macam nak melt down dah jugak. Citerla kat dia sket..citer isi penting je...bukan apa..kalu citer siap ngan pengenalan...isi..ngan kesimpulan dan penutup semua.....gerenti saya nangeh punya lah ! Kena la kental la skit.

Pastu somi saya ajak pegi makan dulu sebab dia kata perut dia dah masuk angin. Kami pon pegi la makan...lepas pekena air kopi 3 layer hati saya dah sejuk skit....tapi tu la....kat kepala ni masih teringat2 betapa cam orang bodow nye saya pegi ke tutor2 tu tadi...orang kaunter suh tanya dia..dia suh tanya kaunter....dah la tak di layan..tak di pandang, di pass2 plak kita ni mcm bola ?Ater, kalau bukan hari ni saya habiskan memandu 3 jam tu , bila pulak saya nak amek nya ? Dah tu..bila pulak boleh dapat lesen L ? Dah tu bila pulak boleh nak start kelas ? Dah tu bila pulak boleh nak dapat lesen ? Nampak gaya ...berdasarkan kejadian pada hari ini dan dengan melihat pola kerja orang2 di akademi ni..maka hasrat dan cita2 saya untuk mendapat lesen by Pesta Kaamatan semakin malap. Adeh. Kecewa nye lah.Kecewa.

Benda ni masih la jugak terbayang2 kat dalam kepala saya nih. Jangan lah sampai saya mengigau. Saya nak mengadu la....kat sapa boleh saya mengadu dan komplen ? Kat JPJ boleh ke ? Bukan apa, bila saya tanya kawan2 saya yang lain tader pon yang kena macam saya ni. Semua pihak akademi dah urus...dah susun, tinggal kita pegi dan amek je.....tutor pon pihak akademi dah susun siap2 untuk setiap pelajar....dah tu ...kos pon lagi lah murah. Malah ada yang pihak akademi mai jemput kat umah untuk bawak pegi kelas driving....sini tader . Pandai la ko datang sendiri. Janji ko sampai.



p.s. Agak2, Tuan Shahrul baca tak blog saya?How I wished I speak Mandarin

Comments

ashpa syfeka said…
This comment has been removed by the author.
FA said…
ya Allah.siyam nyos...keno cari encik daud jgok nih kak ja.suh encik daud g keningau lahs ngeh3
FA said…
ya Allah.siyam nyos...keno cari encik daud jgok nih kak ja.suh encik daud g keningau lahs ngeh3
Ya Allah! I baca pun rasa geram..tak professional langsung akademi kat situ. Dah lah you bayar rm300...mahal gak tu. Iskkkk..isskkk...teruknyer. Tiba2 jer rasa cam nak...kita bakor! kita bakor!
hah..kalu tanya saya, takdok lain doh..saya bukok BPA doh..ngadu dlm tu. padam muka demo tuh!

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak