Kan Mak dah kata...bubur ni sedaapp!

Ya Allah..punyer la tader mood nak update blog. Apa la nak jadi.


Memandang kan saya tader idea..saya nak beritahu ini aje lah....hari ni saya buat bubur nasi. Nasi pon saya tanak jugak..pastu saya suh Hugau wat ikan singgang. Saya tengooook je. Pastu saya rasa nak makan sup bubur nasi..ehh..ke bubur nasi sup ? ala..mana2 lah. Jadi saya buat la bubur. Pastu saya dengan penuh berhati2 dan berlemah lembut memesej suami saya supaya dia beli sup tulang on the way balik sekolah. Dia kata boleh. Weeehuuuu...! Kalau tidak harus lah saya kena merempit pegi ke Warung Allan untuk beli sup.

Tunggu punya tunggu...pukul 3 somi saya balik wat balik sup. Perut saya pon dah berbunyi2 .Suka nya lah. Bila saya amek bau sup tu....lain sikit bau dia...tak macam bau Allan....ehhh...tak macam bau sup Allan......tp sedap lah. Ahh...! Belasah jer. Saya pon sendukkan bubur ke dalam mangkuk, bubuh sup....bubuh ikan bilis...tabur ngan bawang goreng segera....picit cili padi dua bijik.....pastu ..makan ! Alahaiii...sedapnyer lah bubur nasi ni. Nyum3...delicious ! Bak kata Nana.

Maka hari ni.....sampai ke malam saya makan bubur. Sophea and Laila pon nak makan bubur jugak...kenala masak bubur sepuyuk lagi. Ahahaha...tade la sampai sepuyuk...1/3 puyuk je.

Gambar ? Tader. Tade masa la nak amek2 gambar. Tahu nak makan je.

sekian.

Comments

cik.yati said…
bubur kalo kene gan lauk dia..yum yum

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!