Semalam.

Semalam saya pegi pasar petang .Kenapa panggil pasar petang? Sebab pasar tu di buka pada waktu petang dan saya pergi pada waktu petang. Kalau saya pergi malam tentula dah jadi pasar malam.

Sesampai di pasar saya membuat keputusan untuk turun seorang diri sahaja. Saya pon keluar dari kereta dan berjalan beberapa langkah saya patah balik ke kereta. Lupa nak tanya incik suami nak beli apa. Elok je saya pusing balik dah dua orang budak nak ikut saya. Ikut saje la. boleh tolong bawak plastik sayur.

Mula2 sekali saya beli pisang. Sebenarnye pisang ni tak ada pon dalam senarai benda2 yang hendak beli yang dah saya buat dalam kepala saya tapi saya beli jugak. Saya beli sesikat je. Nak buat goreng pisang nanti. Saya pilih yang dah kuning warnanya supaya by the time saya nak goreng esok2 ni pisang tu cukup lembek...saya suka pisang lembek2. Lepas tu saya bagi sophea pegang. sampai senget2 dia bawak sebab berat. Hahaha. Nak ikut sangat kan.



Pisang di tempat anda berapa ringgit sesisir?



Lepas tu saya beli cili. Dua jenis cili. Cili putih dan cili padi. kemudian saya beli......beli......beli apa yer....owh..saya beli nenas. Mahal nye la pulak nenas skang. Sampai 4hengget sekilo! Nenas yang saya beli tu harga dia RM6 (saya bukan nak menunjuk2 yer, harap maklum).

Dah sudah tu saya pegi pulak beli ikan bakar. Saya nampak ikan sebelah (ikan sebelah yer..bukan ikan gerai sebelah) bakar,besar. saya tanya berapa ringgit adik yg menjual tu kata RM22....saya pon angguk2. Pastu dia tunjuk ikan sebelah yang kecik sikit , harga dia RM9 je......saya pon angguk2 dan senyum. Adik tu pon senyum gak. Saya pon cakap kat dia.. "Haa...bagi saya yang ni yer dek..." .........................." ....yang RM5 tu" ......................" bagi saya dua ekor" . Bila saya nak bayar ....? "9ringgit ajela dek ya...?"hehehe.




Lepas tu saya pon balik. sekian.

Comments

WaN dAn TiE said…
salam...
murahnyer..pisang nie..k.zana..
sini mahal kira kg...pulok tu...
ikn bakar tu sedapnyer....terliur rasa
Halen said…
pisang murah tp yg lain2 tu mahal skit hehe.. tp kan rasa mcm x abis plk citer ke pasal ni sbb tergantung smp bayar ikan je hehe. we want more.. :p

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!