apekah ?

Hari ni elok je sampai rumah lepas hantar Yasmin ke tadika saya pon masuk la ke dapor hendak memasak. Walaupon saya masih kenyang tapi saya kena masak jugak sebab Angah nak pegi skolah pulak kejap lagi. Dalam kepala ni dah tersedia dah menu apa nak masak. Muehehehe...senang la keje kan bila dah idea nak masak apa dah ada. Saya pon siap2 la potong sayur kacang panjang...terung....err..saya nak buat gulai terung....pastu ikan tenggiri dua keping pon dah saya keluarkan awal lagi untuk self defrost. Ikan ni saya nak panggang tawar jer..untuk makan dengan budu.....adeh...sedapnyer.

Pastu saya pon tanak la nasi 3 pot dan rebus telur masin sebiji dalam periuk nasi tu sekali. Sekali bila saya nak hidup kan api dapor api tak hidup2. Aiseyman...gas habis la pulak. Saya pon hendaklah mendail no.telefon gas ...sekali tader la plak dalam phone. Ish2..sabar jelah. Nampak gaya alasan untuk tidak memasak sangat la kukuh. Jadi, tak jadi la saya nak masak.

Nasib baik pagi tadi somi saya ada beli nasi lemak 3 bungkus maka boleh lah Angah buat alas perut. Tak lama kemudian cik abam saya call minta tolong hantarkan Angah ke sekolah sebab dia dah terperangkap dalam kesesakan lalulintas. Ecehh....skima nye ayat (bukan apa, hari tu saya dah kena tegur dengan Dr.Ramizah ,dia kata banyak kesalahan ejaan serta nahu di dalam entry saya ni...serta juga bahasa rojak).

Maka saya pon terbanglah dengan menunggang motor menghantar Angah ke sekolah. Macam mana lah agaknye terbang dengan menunggang motor? Saya pon tak tahu tetapi memang saya terasa semacam terbang je tadi sebab sekejap je dah sampai semula ke rumah.

Lepas tu giliran cik abam saya pulak ke sekolah....err...dia pegi sendiri. Tak perlu saya hantar. Tetapi masa tengah bersalam2 dengan suami saya tadi....salam2 ikut jendela kereta jer pon, suami saya telah membuat lawak dengan menaik turunkan tingkap kereta sehingga hampir2 tersepit tangan saya....ish2. kot yer pon nak bergurau. kan? dia pon cepat2 meminta maaf sambil ketawa seraya berkata....tak pe kalau tersepit pon,hospital dekat....sekentut jer (part sekentut tu saya yang tambah). Jadi saya pon tanya la suami saya...ada tak dia belikan polisi insuran untuk saya? Tak ada. Ish2.......sabar jelah. Nasib baik kijer gomen ada la jugak diskon2 dan nasib baik juga la sebab tangan tak tersepit tadi. kalau tak macam mana nak melukis logo Liverpool FC kejap lagi ?

Sekarang Sophea pon dah balik dari sekolah. Harus dia lapar tu. Apa la nak bagi dia makan ni ? Hmm...kita masak maggi jelah. Ehh...macam mana nak masak maggi kalau gas habis ? EEeiii....! Demm.


p.s : gambar tak ada. sila la imagine sendiri.

Comments

nonie said…
saya LIKE this entry.... :)
finyz said…
lawok la entry kak janna arini.
huhuhuu.
Adrina Adi said…
saya nak imejin part u gurau2 dgn mokhsin tu.. hehe.
Mrs Hardlena said…
haha.. terbang naik motor yer pn janna. mmg rock la..
Effah Mahat said…
boleh imagine akak terbang dengan motor.. hahaha...

nway, itu la RESAM orang rumah kan? sape kata kt umh takde cabaran.. hahahaha
FA said…
hahahaha!kesian dgn awak.tapi kelakar part naek motor.terbang seyh!!
yatthienuer said…
org melayu memang suka sebut "sekentut" eh?
menci dengar inche husband i sebut
menci...menci...menci....ececeh
(janna, bila nk turun kk?)
Anonymous said…
Nonie: I LIKE this comment.

Pini: I'll take it as a compliment,hihih.

mekna: muahahaha....I know you..I know you...

Alin: a'a, macam super man,hihih.

Fa: ye effa..betul tu. byk sgt cabarannyer.


ADek: betul dek, mmg rasa cam terbang.

Yati: ntah ler, tp baru festaim ai sebut sekentut,hihihi...
ramizah said…
alahai byknya salah ejaan ni..cik abam, incik,festaim etc. memang kena potong markah!
Ooppss! kan dah kena tangkap dgn Dr. RAmizah......

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak