Jalan2 Makan Jem

Hari ni hari last kami di Pulau Indah. Mula2 ingat tak dapat la nak ke mana2, lagi pon nak mengemas2...nak packing2 barang....but ibarat orang nak berjalan di beri kunci kereta..( eh...apa plak ibarat,memang ye pon) maka gembira la kami.

Mula2 pergi ke Seksyen 3 , Bangi....rumah my sis Kak Noor untuk tajaan makan tengah hari menu nya Ikan Kerapu Masak Tiga Rasa, Daging Beefstik, hati goreng, ayam masak merah, nasi putih ( boleh tambah tanpa had atau sehingga nasi di periuk habis ) , air oren, air suam, sira pisang, Nasi^Impit dan kuah kacang, satay goreng (set ni di taja oleh Kak Ngoh). Perjalanan ke Bangi dari Pulau Indah sangat lancar melalui Lebuh Raya Kesas dan Plus. Total tol fare was RM6.60 + RM2.70

Setelah dah kenyang kami pon bertolak pula ke PWTC sebab cik abam saya ni nak sangat pegi ke KL Motorshow....dia cakap dia dah dok berangan nak pegi since bulan 6 lagik. Tapi...tahu2 la kalau dah masuk KL...kalau tak makan jem, tak sah. Kali ni memang kami di bagi makan jem cukup2, al maklum...kat Keningau jarang2 jer jem....kalau ada pon peak hour jer..tu pon tader la sampai berejam. Anak2 dari sedar...sampai tertidur...sampai dan bangun lagik ...kami masih tak sampai2 jugak ke PWTC...perut yang tadi kenyang pon dah jadi lapar balik. Adoiii.....Motorshow punya pasal.




Dalam Smart Tunnel jam





Ingat nak tunjuk bangunan TH ni kat anak2, tp anak2 tido la plak...



Tengok....! kat dalam pon jam jugak !



Mujur jugak la sampai jua ke PWTC...hamek ko...ramai nyer ummat nak ke sana juga. Ingat kan orang muda2 jer yang beriya2 nak pegi tapi sangkaan saya meleset...sumer peringkat umo pergi. Yang tua...yang muda of kos la kan....yang dah bujang mahupun yang berkeluarga pon pergi ! Malah boleh kata ramai pasangan suami isteri yang ada anak kecik...baby lagik...omo baru berapa bulan pon sanggup bawak anak meredah jem kereta dan juga jem manusia ke sana ! anak sampai tertido2 di riba ..di atas bahu dan juga di dalam stroller. Ish2.....memang tekad betul mereka ni kan? Wahh...cakap kat orang. ..hihihih.

Sebelum tu masa hari Jumaat kami dah pergi ke MAHA 2010....pun ramai manusia jugak...tp rasa nyer yang auto show ni lagi dahsyat....MAHA tu w/p besar kawasannyer ..tapi tader la jem sangat....jem kat dalam tu je ...tu pon kejap jer ....yang dekat autoshow ni..bukan setakat kat jalan raya je jem...kat dalam tu pon jem jugak ngan manusia...ish2....sungguh la saya tak sangka.

Masa dekat Motorshow tu kami telah sempat bertemu dengan my cousin incik Syakir Aziz...hahaha..rasa kelakar pon yer jugak..sebab dalam banyak2 tempat ..tempat yang padat ngan manusia tu jugak tempat kami nak berjumpa...sabor jelah. Tima kasih Syakir sebab ringan mulut nak menegur abe mokhsin takdi....heheehe.



Jumpe Syakir my cousin ( the tallest) with his friend.



cik abam saya juga telah di pertemukan dengan member satu sekolah dia dulu jugak kat situ....after 17 year! Tudiaa.....siapa sangka kan?

Lepas dah memenatkan diri di Motorshow...and anak2 pon dah penat dan meragam kami pon balik...legaaaaaaaaaa sesangat sebab lalulintas bergerak lancar. Ni la yang membuat kan kami berat sangat nak dok area Lembah Klang ni....tak sanggup dan tak cukup tabah nak menghadapi jem. Huhuhu....pergi JJ time JCard day pon saya dah tak sanggup taw! Saya memang respek habis dan tabik spring la dekat Jcard Members yang memang sanggup mengambil cuti ...serta meredah kesesakan jalan raya dan kesesakan orang ramai di dalam JJ...kena beratur panjang dan berebut2 dengan orang ramai hanya kerana nak beli barang2 yang di jual dengan murah giler! Anda memang sungguh gigih, tabah dan berhati waja!


Owh..sambung cerita..lepas dah kuar dari PWTC kami pon balik la..singgah solat di Petronas...pastu makan kat Restoran Chandayu.....amek Popia Otak2 Gombak....pastu balik umah. Letih siot! Tapi memang pulun berjalan habis.....hahaha...terima kasih la kepada kakak ipar saya...Kak Mah yang telah bermurah hati menaja kenderaan kami pada hari ni....semoga tak jemu2 menaja kenderaan kami lagi pada masa2 akan datang.....terima kasih.

Gambar ? Owh...banyak sebenarnya gambar..tapi tak boleh nak upload lagi sebab skang ni guna laptop orang ...so tak dapek nak upload gambau. Lenkali la saya upload yer...


Ok lah..nak sambung packing mana yang patut...esok nak fly baliK Kelate pulak....sapa2 nak babai2 kami kat KLIA boleh la berbuat demikian esok...flight kami kol 10.10 pagi yer.....


chow !

Comments

Adrina Adi said…
i pun ingat nak pergi rumah kak noor. tp u dah balik, i pun tak pergi. hehehe...

kak noor jangan marah yer :D
DD said…
Aku penah pegi jcard members sale sekali je... tu pun masa belum ada anak. Lepas tu trauma. Mahal sket pun takpe la... tak kuasa aku nak menyusahkan diri
Yanti Isa said…
bestnya depa balik kampung

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak