Masak Bubur, Beli Sup.

Hari ni memandang kan Incik Suami tader pegi KK (lagi?) dengan Ustaz Fuad maka saya dengan sukahati mengisytiharkan cuti memasak. Hahaha....apa la pemalas sangt ni kan ?

Saya dah plan dalam kepala saya ni...saya nak masak bubur nasi je....pastu nanti saya nak pegi ke Warung Alan beli Soto 2 bungkus dan Bakso sebungkus. Kuah nak suh dia wat asing2....sebab kalu wat asing kuah dia banyak sikit. So..elok je siap deco cake...saya pon naik la motor EX5 cik abam ku itu ke kedai atas. Bawak Nana and Anin. Sampai2 tengok Warung Alan tutup. Aduhaii.......owh..mebi sebab dia orang sumer penat kot, sebab semalam depa wat Open House...ehh...Open Warung la kan. So aku pon kata....tak pelah..kita terai beli Soto kat gerai yg satu lagi tu lah....gerai madu 2 tu....

So saya beli la soto 3 bungkus...pastu saya tengok Laksa Penang tu cam terliur la pulak, beli la jgak sebungkus. Anak2 dah siap sedia nak mengepow saya dah. Anin dok tanya2...."boleh ke Kak Chick nak beli apa2..? " Maka saya pon memperkenankan permintaan Anin untuk beli apa2. Dah beli apa2 beres lah. Lalu kat depan Makcik2 yg jual sayur tu..saya beli pulak lada putih...pastu tengok plak ada Nenas..saya beli Nenas. ..sebab saya nak makan dengan Kuah Rojak Buah yang Semut bagi semalam.......nyum2. ...pastu teringat plak kat hujung tu sikit ada makcik jual pisang...pon saya beli gak sesikat. Boleh la saya goreng bila2.

Sampai rumah terus saya sediakan bubur sup saya.

Letak bubur nasi dalam mangkuk, bubuh sup....(ala...sup soto tadi la..)...bubuh bilis goreng...su'un goreng.....bawang goreng segera....sambal kicap....ahaha....mana ada sempat wat sambal kicap....saya cuma perenyek 2 biji cili padi..pastu put a dash of kicap manis je...hahahaa....kira macam sambal kicap la tu.....pastu makan lerr!

Adui...nikmat nye makan bubur sup. Lama benar dah tak makan. Masa dok UPM dulu sokmo gak beli bubur nasi sup ni.......

Malam ni nak makan apa pulak ? Kirim kat Ayang jelah..beger king ke...sushi king ke....hahahaha....

Comments

ise3339 said…
kak ja..buke srupo dgn ns air ko nih? kl ns air sedap jgk..ns air mok su nab...hi2
ha,mace nasi air la,tp ai tak berapo suko nasi air,ai suka lagi bubur sup sbb kuah dia kuah sup,ala...macam soto yg awok buat tu la,cuma ganti mihun tu dgn bubur nasi...sedap tie ! tera la,bulih suap ko nabil etek.

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!