Saya pon ada Ofis jugak!



( Ahaks! tiru tajuk entry Kak Eynda)

Actually, dapat idea pon dari kak eynda jugak bila dia citer pasal dia pon ada ofis. Maka saya pon, eh,eh...saya pon ada ofis jugak.

Tapi ofis saya kecik je....just a small space at a corner of my small and tiny bakery. Dan ofis saya juga tak secantik ofis kak eynda...tp ada gak meja...ada gak laptop sebijik....and segala mak nenek barang2 kerja saya.

Ni la ofis saya....




1) Ada meja lipat plastik satu yang saya beli lamaaaaaaaa dah....asal meja ni saya wat gerai berniaga di bulan puasa...hmm....nampak gaya, untuk bulan puasa kali ni, terpaksa la saya beli meja baru.

2) Ada laptop. Ini laptop somi saya sebenarnya tapi dia tak bawak pegi skolah selalu...dia cuma bawak bila perlu jer, jadi walau pon saya guna laptop dia tapi saya masih lagi dapat buat segala2 kerja harian saya seperti berFacebook (hihihhi)...update blog, mengambil order2 kek (iyer, even my neighbours pon kadang2 order dengan saya thru facebook je) mencari gambar2 untuk di lukis di atas kek serta chatting. Hehehe....

3) Ada board kat dinding untuk saya tulis segala order2, untuk lekatkan segala bil2 yang perlu di setel, notis2 atau pon resepi....owh, lupa pulak nak stick gambar boipren saya kat situ juga.

4) Ada rak kecik atas meja. Ke apa nama benda alah tu ? Tu tempat saya simpan resit2, juga tempat simpan duit2. Oops! Habis dah orang semua tahu mana saya simpan duit meniaga saya.

5) Ni buku akaun saya. Segala detail jual beli...keluar masuk duit saya simpan dan update di buku ni.....Agak2 kalu orang LHDN tanya...saya tak perlu risau la....saya bukan pandai pon wat akaun. Takat tulis hari ni jual apa..hari ni beli barang apa..boleh la...heheeh.

6) aikk? Tisu tandas pon ada kat sini gak ?

7)Owh...lupa nak cakap kerusi. Haa...ni kerusi plastik berwarna hitam dan berharga....er...tak pasti la kalau harga dia RM26 jugak...tak ingat dah berapa hinggit beli (ntah2 dapat free je kot? )

8) Ini kurma buat kunyah2 masa boring2. Dari makan chips or keropok2, bagus makan kurma kan? Tapi saya tak berapa suka kurma yang jenis ni, saya suka kurma maryami atau kurma yang ada tangkai tu....haa..kalu yg tu memang cepat habis. Yang ni ntah dah 2 minggu ko cik abe saya beli, tak habis2 lagi .


Ok ...itu jelah nak cerita pasal ofis saya. Anak2 dah melalak2 dok bergado bergusti sesama diaorang . Macam2.

Comments

Capik said…
wow...hebat molek kk ja..siap ado own office...huhuh..nice...
iena hamdi said…
hahahhahaha siap ada kurma.. air tak der>?
Adrina Adi said…
dia nak jugakkkkk... hehehehe.
Unknown said…
beb, kita sebaya eynda daaa..ehehehe.... ni yang buat haku pun nak create opis kat rumah nieh
yantisa said…
rasa macam nak show kita punya office jugak la..:)
comeylah office nko Janna...suka aku tgk.

Aku rasa cam tak complete gambo tu..sebab nko tak ada kat situ.
capik: misti la keno ado ofis w/p kecik,tepat wat segala kijer2 saya..

iena: a'a kan...air plak tader.

Kakak: of kos ler..tp ofis ai ni memang dah lama dah ada pom..

Mah : tak pela..aku nak pangey kak jugak kat die...heheeh...aku rasa kita memang patut kena ada ofis kat umah

Kak Yan: haa...cepat kak yan..tepek gambo opis kak yan kat blog,nak tgk! misti lawo...

Nurul: aku ni..penyegan weh, malu la nak amek gambor...hihihi.

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak