Jemputlah.....

Kepada kawan2....kenalan...sedara mara.... jemputlah ke gerai saya. Boleh kata, hari2 saya berniaga. Yang dok jemput2 sangat ni...apa la yang special nyer? Well....ini la yang saya buat..




1) Laskam- Kalu terasa nak makan laksam...mari la ke gerai saya. Kalau saya meniaga tu....insyaAllah laksam mesti ada. Laksam ni saya jual RM2 sebungkus. Dulu saya jual RM1.50 je..tp tu la...tak padan pulak dok ketar2 kaki mengukus laksam dari pagi, lagi pon tepung beras tu kat sini leh tahan mahal jugak.



2) Creampuff- Yang ni..memang tak ada orang lain jual ni kat Mini Param Taman Luagan ni . Saya je yang jual. Saya jual RM2- 5biji.




3) Onde2 @ Buah Melaka- Kalau nak makan2 onde2 yang bite size....mari la ke gerai saya. Ada jugak orang lain yang buat onde2...tp saiz dia sebesar bola golf.....jadi kalu nak makan kena gigit sikit2...kalau nasib tak baik time gigit....air gula melaka kat dalam tu boleh memancut terkena baju.....hehehe...kalau onde2 saya sekali ngap je...nanti air gula melaka nya akan pecah kat dalam mulut..Caaaaaa...! gitu...hehehe. Onde2 ni saya jual RM1-8biji.





4) Seri Kaya- simbolik kepada kuih seri kaya ni adalah doa semoga kita semua akan kaya...tak kira lah kaya apa pon..kaya raya...kaya anak..kaya budi..kaya dengan senyuman ke....kaya yang baik2 ajelah hendaknya. Kuih ni pon hanya saya jugak yang jual....orang lain ada jual Seri jugak..tapi bukan Seri Kaya....sebaliknya SERI MUKA. Yang hijau kat atas dia tu. Seri kaya ni saya jual RM1- 3biji.




5) Ayam Percik - ni memang specialty gerai saya saban tahun. Asal nak puasa mesti orang dah tanya2 ..risik2...."Jual ayam percik ke tahun ni ?"....gitu la. Ayam percik ni resepi ibu saya yang dia dapat pon dari nenek2 moyang saya rasanya. Tapi saya tak buat hari2 ayam ni...saya cuma buat Sabtu dan Ahad je...dan kalau kebetulan dalam bulan puasa tu ada cuti skolah sebab nye tukang bakar ayam ni mengajar petang...hehehe...siapa tu ? Hai...siapa lagi kalau bukan menantu Puan Wan Hasnah....En. Mokhsin Shaari la....hehehe.... Ayam percik ni saya jual RM6.50 seketul (1quater), tu pon ada orang kata mahal. Ntah la...sekor ayam pon dah 15hengget modal saya...blom campor santan..bawang segala....lom kira arang yang mahal nye kat sini......lom kira peluh menitik dok berpanas bakar ayam.....tapi tu la...mengenangkan ramai yang mencari...yang nak makan.....pejam jela mata buat jugak......setahun sekali je pon.


Selain saya...kawan saya Nor jual nasi kerabu.....cikton jual kuih2 muih tradisional...and che pah sekali sekala buat jual laksa penang.......hehehe...





Jadi kepada mereka yang berada di sekitar sini...mahu pon di luar kawasan liputan....mari la ke gerai saya dan rakan2 yer.... !

Comments

Waduh...sedapnyer semua makanan yg u jual tu laling...especially ayam percik...terliur aku kat depan lappy nie...yummilicious.

tak mo bukak cawangan kat tmpt I ker? konpem laku...he..he..he. cz hari2 aku beli he.he..he.
Ana Suzana said…
kak jannah.. nak resepi ayam percik.. mesti sedappp sbb ada yg tanya2 kannn.. buleh la buleh laaaa...
iena hamdi said…
wahhh sampai hati...
pB said…
rajin nyorrrrrr
Sblm nie Nur terfikir juga... Apa yg jual kt PaRam? rupa-rupanya....

Wahhh... sy tabik spriiiiing kt awk! seorang ibu cum peniaga yg HEBAT!

Yg plg besh... tgk ayam percik tur! mmg stail Kelate kito... (tingat plak mskn ibu mertua-ku buat Ayam percik nie)
DD said…
alaaaa nak laksammmmmm....
AziniMZ said…
br nak request gambar kak janna kat param.. laksam tu sungguh la teliur.. tp kalik klate tk sero nk make pon.. hehe
kak janna toksey ke outstation, buka gerai di area KK ke? kalu buko di Poli ni, komfem gerai kak janna la akan dikerumun dulu.
Nurul : ala..kat KL sana banyk lagi yg sodap2...hehehe..

Ana: boleh2 je..tade hal, tp upah dia kena banjer Nasi beriani pakcik shah alam tu...hahahaha....

iena: laaa..nape plak ?

kak Pb: nok caghi makae kak Pb...lagu ni la...hehehe

Nur: caya lah Mu! meme menantu oghe klate sungguh, sbb kenal ayae percik sejati lagi ori kelate..hehehe...

DD: ala..ko ngade,dah pindah kedah balik baru nak makan laksam.

Azie: hahaha,sokmo doh azie..tebe'at,kalu hok payoh nok bulih gak...dok terliur2...kalu hok ado depae mato..tok serro nok plok.

Farah: Farah do'ola ko kak janna biar bulih bukok restoran ko di KK n Keningau ni...hehehe...so nanti bulih la awok rasa2 ...tp awok nok balik doh...huhuhuh..
tsam_ismail said…
salam,kak ja!kakak iman saya dah jadi pelanggan gerai kak ja kan,haha excited dia sms bgtau haritu.dah jumpa dah kakak ahlami=)

tgok entry ni,lapr laksam la plak.haha
yer ciktisam...ur sister ada datang ke my gerai,she bought ayam percik kot,hehehe...rayan nanti dia balik tak ? kalu tak balik...and even dia balik pon...nanti suh la dia mai beraya ke rumah ye !

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak