Perangkap Dah Mengena!

Akhirnya, perangkap yang di pasang sudah mengena. Perangkap apa pulak? Perangkap tikus daa.. kat rumah kami ni lately banyak betul tikus. Aduii...geram sungguh. Malam2 tu kat atas siling kemain lagi dengar tikus2 dok main kejar2..berlari2...entah2 dok menari2. Sebelum ni pon ada jugak, tp tak la sebanyak skang. Sejak orang dok wat perbesar jalan raya dekat ngan perumahan kami ni....habis longkang2 di korek...utan2 di tebang...pastu kebetulan pulak belakang umah kami ni ada orang wat ladang kambing.....so rasanya..tu pon kira macam faktor penuymbang la jugak kepada peningkatan komuniti tikus ni di kawasan perumahan kami ni.





Sori la gambar tak berapa memuaskan...almaklum, pakai camera fon jer, DSLR tader... (Ahlami, pinjam Nikon awok tu...)




So incik suami telah membeli sebuah perangkap tikus. Hasrat nye nak menjerat tikus la barang seekor dua. Masa mula2 letak....tak dapat2 pon. Umpan habis....tikus sekor pon tak dapat. Bijak betul tikus2 ni skang yer. Last2 kami tukar. umpan....bubuh ayam plak. Pagi ni bila saya ke dapo tengok2 ada makhluk dok berkelip2 mata dia dalam perangkap tu. Waaahh...! Mengena jugak akhirnya. Boleh tahan jugak saiz dia. Budak2 ni kemain la seronok tengok ada tikus dalam perangkap. Sorang2 datang tengok. Sabor jelah.

Tapi antara 4,4 beradik tu...Nana jugak la yang best....datang2 jer..... " hai hamster................." hahahaha....itu bukan hamster la Na, itu tikus..... " Ooo....titus........"

Comments

Ahlami said…
HAHAAHHAHAHHA!
jatuh golek off the chair(rosak bahasa melayu) mak ude suko nihh..hahaha. nana panggil hamsteR?
hahahadoii..
btw, nanti kite jerat tikus umah nenek la pulop..pahtue baru mak ude bleh amik gmba guna dslr. hahahadoi. xabis lg suko nih
Helmiyani said…
bahaya tikus lo nih! lagi2 bila orang dok citer pasal air kecing tikus. me pulok tak suka tikus sebab kalu tinggal bekas brands tupperware kat skolah kompom selamat tinggal la wahai bekas bekal ku.. kalu hok murah tak gigit pulak.. mmg materialistik tikus2 zaman lo ni...
DD said…
Hari tu rumah aku bnyk gak... aku letak racun yg pink2 tu kat tempat dia... skrg no more. Leceh la takut dia kacau makanan
TIKUS memang tak suke..tp, TIKUS tak kacau saya lagi...sekrang saya tak suka CICAK. CICAK suka kacau saya. Saya benci CICAK CAK CAK....
fz said…
pastu terminate tikus ni camna?

rendam air?

pawaz dulu dia amek kucing letak atas perangkap ni pastu dia bukak laa pintu perangkap tu..tatkala tikus tu kuar maka ngaaap kene terkam ngna kucing..ish2

kelakar pon ada..hahahah

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!