Pengakap: Buat Sehabis Baik!



Hari ni awal2 lagi dah siap wat nasi ayam. Malam tadi dah siap2 perap ayam, so hari ni tinggal goreng jelah.

Pastu plak tadi pagi ada budak2 pengakap mai umah. Hmm..aku sker layan budak2 pengakap neh. Aku tak tahu la nak suruh diaorang wat apa..suh sapu2 je kat depan umah tu,susun2 kasut2 and selipar.....kalu ikut hari aku nak suh depa lipat kain,sapu lantai, vaccum umah, mop lantai....kasi clear sumer sawang2....cuci dapo, lap2 perabut...segala2 nya lah! Hahaha....biar rumah ku bersih dan bersinar2. Baru la kalu ada tetamu datang nanti...tader la depa bercerita2 di belakang saya betapa bersepah2 dan berkubang2 nya rumah saya ni, kan? walaupun rumah saya tak cantik serta berhias, tapi saya ikhlas menjemput kawan2 saya datang ke rumah. Saya menerima kedatangan mereka dengan hati yang terbuka.Tapi tak pela...nak wat cemaner..rumah saya ni tak cantik serta tak berhias.....tak secantik rumah sesetengah orang. Dan w/p orang buat macam tu dekat saya...saya takla buat perkara yang sama....kalau saya pegi rumah sesiapa tu....mana2 bahagian yg tak menarik tu tader la sampai saya nak cerita kat sapa2......takat saya yang tahu cukup la. Tak perlu nak hebah2 kan. Tak baik.

Ehh..apa pulak saya melalut nih. Haaa...dah sudah budak2 tu buat kerja2 tu..saya derma la sebanyak RM___. Hihihih...mana boleh bagitahu bagi berapa hengget kan ? Pastu saya bagi diaorang sebiji cupcakes seorang.....buat makan kat tengah jalan. Suka budak2 tu. And seperti biasa sebelum diaorang pergi wajib amek gambar dulu. Saya cakap nak letak di FaceBook. Hahaha....diaorang siap tanya lagi FaceBook saya...hihihi. Nak balik tu dioarang sumer salam2 dengan saya....sambil bersalam2 tu saya sempat gak bagi nasihat skit..suh rajin2 belajar.....


Ini la adik pengakap yang datang ke rumah tadi. .....mekasih ye adik2! Belajar rajin2 yer...hormat guru dan orang tua.

Comments

enz said…
huhuhu...
adat berjiran.. tak sah tu kak kalau derang tak mgumpat kita.. hahaha... sabar je la...
the thing is, they're not my neighbours effa.
Hannah Johary said…
Cutenya budak2 pengakap tu! :D
Adrina Adi said…
diorang ckp rumah u tak cantik ker?

tak cantik takper, janji kemas dan bersih. hehe..
kakak: tak ,dia kata umah ai bersepah.yer.memang umah ai bersepah.

hannah: haa..tu la...budak2 form 1 and form 2
AdziAdi said…
Wah depa pandai komen noo... Umah depa cantik ke?
umah i bersepah ada kacau umah u ke? hehe..i tak halau u balik dah cukup sukur tau... nah amik cup cake pegi main jauh2!

eh..apsal budak2 pengakap ni xnyinggoh umah i ye kak nam??

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!