Ini la dia.

Memandangkan ramai yang dok tanya lada putih ni cemaner...jadi meh saya tepek gambor dia. Saya tak tahu la kot2 memang ada nama khas ke untuk lada ni...tapi saya panggil lada putih jer, dek kerana kulit dia yang putih....hehhehe....rasa dia tak pedas....bagi saya la (sebab saya sangat suka makan pedas). Kalu geget2 gitu pon baru la ada rasa aura2 pedas di sket.....kecik je lada ni ...macam saiz cam lado cengik @ cili padi tu jugak



hai...saya lada putih.





ni plak ikan terubuk masin Sarawak. kot la ada yang tak kenal kan...hehehe

Comments

whooz said…
This comment has been removed by the author.
whooz said…
oo ada kecik eh kaler putih ni..kalu hok besar tu saya panggil lada tu lada solok lada ..satu famili kot :D
Ikan terubuk masin tu mmg kesukaan saya! Nak belilah ikan terubuk masin nie kat Pasar Tani.
eynda said…
owhhh...macam pernah nampak lada putih ni tapi jarang sangat jumpa...tq :-)
Nurul:sila pergi beli...lepas ni leh la wat Sambal Ikan Masin ni yer..

Kak Eynda: haa..tu la, rasanya kat Semenanjung pon ada cabai ni...tp kat sini memang banyak, depa mmg wat makan cam sayur gitu.

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!