2 cerita

1) Citer Period A

Hari tu, sophea ngadu sakit perut. Aku kata...lapar la tu. pegi makan nasik.

Dia pon masuk dapo, tengok2 aku wat asam pedas ikan pari peberet dia. Senduk nasi buh kat dalam pinggan, buh kuah sampai banjir, buh ikan pari seketul . Baru 2 suap....muka dia dok berkerut. Sakit perut lagi dia kata. tokleh nak proceed makan nasik. Aku kata, nak berak la tu. Pegi toilet. Dia pon pegi. Kejap je dalam toilet, dia kuar. Bukan nak berak la mak...

Aku suh dia bubuh ubat kat perut, pastu suh dia baring. Baring la dia. Dengan harapan lepas tu dia diam la. tertido ker...perut dia makin lega ker. Tapi tak jugak. Dia kata sakit perut lagik. Aiikk....heran gak aku sakit perut dia tak pandai nak hilang.

Aku kata...senggugut kot. Nak period. Laki aku ketawa. Hugau pon ketawa. Sophea wat muka separuh tekejut. Muka macam risau pon ada jugak. Nak period mak ? Haa...iyer la kot, nak period. Dok sakit2 perut tu. Aku tanya dia, omo berapa tahun. dia jawab 9. Haa...9 tahun dah boleh period dah. Pastu aku pesan kat dia, kalu period nanti cakap kat mak yer.


Aku sendiri pon tak pernah senggugut.



2) Cerita Period B

Tadi..aku masuk bilik budak2 nampak Angah ada dalam bilik. Pastu aku nampak.......errr..tka payah citer la. Sian plak kat angah. Kang dia malu plak Mak dia nak citer sumer kat seluruh dunia. Hahahaha. Kensel.



p.s. Sophea TAK period pon ...ntah sakit perut apa ntah. Sabor je mak2 zaman skang, anak period pon nak document kan dalam blog.

Comments

Wah...Sophea dah period. Cepat tul masa berlalu. Lepas nie...mcm2 cerita u bulih kongsi dgn Sophea kan...meniti ke alam remaja. che...wah.
alamak! kesalahan menaip tadik, dia tak peyed lagi la Nurul...jgn la peyed awal2, dah nak kena beli pad tetiap bulan plak...hahaha
sesemutku said…
ank2 akak aku semua period darjah 5 gitu....aihhhh awainyeeee la rasanya...mak blom abis ronggeng..ank dah jadi anak dara....

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak