Kenapa Saya Tak Boleh Jadi YDP PIBG?

Sebab masa mesyuarat PIBG skolah anak2 saya baru2 ni, saya tak pegi pon. Haa..cemaner nak jadi YDP?

Tapi, bila saya dengar citer sahabat saya yang pergi baru2 ni, dia kata sangat la tidak best walaupon ada makan2 free. Dia kata, proses nak mengundi siapa yang jadi YDP,S/U, AJK ...semua lah...sangat la pelik dan tidak pernah dilihatnya. Ini yang saya dengar dari sahabat saya ni la...
Dia kata...tak mengundi pon. Sekali cadang nama sapa....terus setuju.Aikk..? Tak ke pelik tu. Gini la..saya bagi contoh la kan...supaya tuan2 dan puan2 nampak lebih clear.



Pengerusi Majlis : OK....siapa ada cadangan untuk jawatan YDP PIBG bagi tahun ini? (ayat ini di olah semula suka suki oleh saya ye...)

Parent A : Saya cadangkan supaya kita kekalkan sahaja organisasi PIBG yang sedia ada.

Pengerusi Majlis : Ada siapa2 yang setuju?

Cikgu A : Saya setuju!

Pengerusi Majlis : Maka dengan itu organisasi PIBG sebelum ni, di kekal kan.

Me (if I happened to be there) : wtf ? (dalam hati jela)

Agak2 korang....ada proses pengundian tak ? fishy....fishy.....



Lagi satu sebab kenapa saya tak boleh jadi YDP PIBG ialah sebab saya sebok la. Tader masa la....payah jadi orang besar ni..jadi orang atas, silap2 boleh kelabu mata tengok duit banyak2. Lagipon saya ni bukan berani sangat pon. Hahaha...kat blog je bising. Jadi, biarla saya concentrate jelah kat bisnes saya bagus2. Biar bisnes saya ni berkembang dulu..biar betul2 stabil dan kukuh dulu. Agak2 kalu bisnes saya pon dah maju, dah ada cawangan 2,3 buah ker...duit saya pon dah banyak....baru la saya akan pertimbangkan sama ada nak menjadi calon WTF PIBG....ehh...silap, YDP PIBG. Bila kita ada duit banyak....poket tebal, orang pon senang nak dengar kita bercakap, orang pon ramai je nak dekat2 ngan kita , dok gitu ?

Comments

Mrs Hardlena said…
hahaha.. janna patutnya janna attend tau meeting PIBG tu br ada yg berani bersuara. yg lain2 tu ikut telunjuk je kot hehe..

go go gud luck utk biz u semoga terus berkembang maju. poket dh tebal nnt jgn lupa i yer hahaha.. now ni poket i nipis lg xde la org nk rapat ekeke.
AziniMZ said…
aih.. ydp pasrah je bila org sajes suh kekal.. ke jenis ydp gile kuasa.. patut nya ada la pencalonan br .. bg peluang kat org lain pulok.. dih dih..

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak