Cuti skolah buat apa?

Ha...soalan tu untuk semua. Skang ni dah pon pertengahan cuti. Kami tak ke mana2 kali ni. Fulus tadak. So, kita wat aktivit kat rumah ajelah. Cuti2 skolah pon saya tak cuti. Bisnes tetap jalan. Order tetap dibuka dan diterima bila2 masa. Dah kalau pegi berjalan2, tak dapat la nak amek order kan?

Cuti2 ni jemputan kawin ada satu jer. Ahad lepas. Jadik la. Suka saya kalu makan nasik and lauk kenduri, sedap semacam jer. Tader sapa2 yang nak jemput saya pegi kenduri lagi ker?


Ada acara tarian sumazau kat kenduri tu...


Semalam lepas dah siap keje2 sumer kami bawak budak2 pegi playground kat spital keningau tu. Suka la diaorang dah lama tak pegi kan.

Hari ni plak, lepas habis keje gak saya ajak cik abe pegi swimming kat kompleks sukan tu. Ingat nak berenang jugak la sekali. Alih2 tertinggal beg daa......sabor jelah. Nasib baik Sophea n Laila dah pakai swimsuit siap2 and bawak beg asing . So dapat jugak la budak2 tu mandi. Ayah diaorang main badminton, budak2 main air. Anin and Nana tader swimsuit sbb ber tertinggal kan....so Anin just mandi pakai suar jer. Nana and Mak plak jadi life guard kat tepi kolam. Hahaha.


Bilik bersalin....adoii...leh banak la kat sini yer.








Ini budak , dia pon nak masuk kolam jugak sebenarnyer.







Ini budak sudah berani mandi kolam sendirik2...


Syiok la budak2 ni walaupun bukan pandai berenang pon. Lama gak la budak2 ni berendam. Tengok la...kalu besok kita free ...kita datang lagik. Kali ni Mak pon nak swim jugak. Mau kasi exercise skit ini badan. Hadoii.....

Comments

FA said…
kesian ngn nana..tgk aje org dok main..ish2..kena bwk lagi skali nii kk ja..hehehe
Aku sokong 100% pndpt mu Janna! My kids oso... never..never got intension to send them! Asal dieorg leh catch-up dlm class, ok jer!

P/s: setahu aku, cikgu laa ni berlumbeX2 wat private tuition utk cari duit lebih. laki hang tak join kaa..?
Nur: laki aku tader masa la nak ajar tuition......
kesian kat nana

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak