Ramadhan Al-Mubarak

Akhirnya bulan yang di tunggu2 dah tiba. Bulan Ramadhan. Hari ni dah masuk hari kedua kita semua berpuasa. Anak2 pon puasa...kecuali Yasmin dan Aina lah. Memandangkan bulan puasa ni jatuh pada musim cuti sekolah, so dapat la saya membuka gerai jualan ayam percik. :)

Memang tiap2 tahun...since 2004 saya dah mula meniaga ayam percik. Secara kecil-kecilan je. Iyer lah..bukan ada pembantu pon...just saya dah cik abe. Penat memang penat tapi tu lah..seronok pon ada. Nak2 bila jualan semua habis. Sejak mula puasa ni saya memang jarang2 dapat mengadap laptop lelama. Apa lagi nak update blog , nak jenguk blog kengkawan pon tak sempat. Siang sibuk memasak...malam plak lepas isyak dan solat terawih....mata mula kuyu....dan kecik....tapi di tahan2 juga sbb nak kemas2 dan sediakan lauk untuk sahur pulak .

Kepada seluruh Muslimin dan Muslimat ..saudara seislam di seluruh dunia...saya ingin mengucapkan Selamat Berpuasa, semoga kita akan mendapat kebaikan serta berbuat baik di sepanjang bulan ini dan mudah mudahan....kita akan terus berbuat baik pada bulan2 yg lain juga.....insyaAllah.

Comments

iena hamdi said…
salam ramadhan utk akak jugak.. windu la nak borak ngan akak.. huhuhuu
Mrs Hardlena said…
selamat berpuasa janna for u and family. wahhh bestnya dpt makan ayam percik mesti sedap kan. pernah makan dulu 1 ayam percik kuah putih org klate la yg buat sedap sgt tp smp skang x jumpa dh yg camtu. bila nk bw ayam percik mai kk ni nk test power hehe..
pB said…
moga reseki bulae ni berlimpah gando
Adrina Adi said…
kak ja,
post laa aye percik sekor dua ko ambo.

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak