Minyak Ubat Ayah Chik Keli

Tadi macam biasa, sebelum tido....aku misti akan arahkan anak2 aku kemas2 dulu semuaaaa benda2 yg deme dah main....kalu mood aku ok...aku cakap leklok...kalu mood aku tak berapa nak ok...jangan carik pasal...nanti mak jadik tarzan....hahahha....

hari ni mood aku lemau...so nak marah pon tader mood...korang bernasib baik anak2....hahaha...giler teruknyer mak macam aku nih...lepas dah wat milo sorang satu (ni anak2 yg besar)...susu sorang sebotoi (ni anak2 yg kecik) dah suh pegi kencing...gosok gigi aku suh depa sumer masuk tido....pastu mood lemau aku bertukar menjadi mood baik....yer la...kadang2 sian kat anak2...nak tido pon kadang2 kena marah....sian kan? aper punyer mak la aku nih.....bad mother! bad mother !

Aina plak..dah habis susu sebotoi..dok selak2 baju dia...

"bak...bak!"

Amende la Aina cakap nih...jenuh mak nak kena translate.Dia dok ulang2...."bak...bak....." lambat nyer mak proses....pastu baru la paham.....ooooo.....nak letak minyak ubat kat perut......hehehe.....Nana...Nana...sker betul kalau kita letak minyak ubat kat perut and kat belakang .....so aku pon sapu la minyak ubat....letak kat perut....letak kat belakang....diam la dia...sampai pejam2 mata....syiok kena picit....

pastu aku wat kat Yasmin plak.....tp dia takmo.....aku paksa gak....gosok2 kat belakang jer..kat perut dia tanak...sekali dah kena picit2...diam pulak dia....habis kaki2...tapak kaki...lengan...tapak tangan..jari2..sumer aku picit....ramas2....memang la sedap kan.....tak sampai dua minit dia golek2 ngan aku...dah terlelap....selalu kemain payah lagi kalau nak tido...pusing sana...pusing sana...tangan kalau tak meraba2 aku , tak sah...dah la aku geli.....!

Dah dua orang budak2 kecik tu dah syahid...aku masuk plak bilik Sophea n Laila..

"meh, mak letak minyak ubat...."

wah...suka la diaorang.....terus selak baju, hahaha....aku buh la minyak ubat turun temurun kuarga aku tu kat perut...kat blakang laila....picit kaki...tapak kaki..tangan ..sumer la...suka betol dia......dalam pada aku dok picit2 kaki dia...baru la aku pasan...alahai..dah panjang dah anak aku.......huhuhu...

pehtu aku beralih kepada pelanggan aku yang seterusnya..Cik Sophea...buh kat perut...mak aih....perut...tebal nyer kulit....pastu kat belakang plak.....gosok2 bakang dia...sakit la plak katanyer.....mula aku membebel...

"haa...tu la..penat la tu...main byk sangat nih......"

picit montot plak....mak aih, montot......pejal nyer .....byk nyer daging budak nih..pastu picit betis ...kaki......sakit jgak kata nyer.....lagi la aku membebel...

"ni banyak lari2 nie....mana tak sakit....."

picit2 tapak kaki dia....dalam hati.....ya Allah...dah besar dah anak aku.....kalau orang sabah cakap...sumandak sudah.....sumandak tu...anak dara sunti la......alahai...cepat nyer masa berlalu.....huhuhuhu...sedey la plak...

and tak sampai 5 menet....dah selamat tido da budak2 dua orang tu......

sunyi...sepi......
aku tengok kiri...aku tengok kanan..........................................








Haa.....skang..saper yg nak picit mak plak nih?



Comments

pB said…
kalau kat umah kak pB , kak pB guno minyok mestika ...

sedak bau minyok tuuuu
ramizah said…
minyak ubat ni lagi bagus dari mestika..sejak dari turun temurun you!
sesemutku said…
mak urut sndr la...hehehe
ayah kan ada....

br terperasan td... ko dh kawein 8years, 6mths? lbh kurang Nur-lah..

Setuju! tgk anak dara kita... tak sangka dah beso pnjg! mak depa jer yg tak besoX2... heh..heh...
ramizah said…
ayh tak leh urut mak..nanti jadi citer lain..
kak Pb:ooo..saya tok berehi minyok mestika sbb dio berangin, jd cepa kering, tok besh nok wat ngurut, tp wangi laa....

kak ngoh: yeah...tu dio pelanggan setia Minyak Haji Su,ekekeke.

semut: itu lah jadik mak nih...dari budak2...sampai ke bapak budak..sumer mak urut...bila turn mak...terpaksa urut sendiri...alahai....sedih nyerr...

Nur: ayahnyer tade la...camno nak suh ayahnyer urut? hehehe....iyer...16/11 nanti our 9th anniversary...baru lagi kami kawin...baru nak masuk 9 tahun,hehehe...

kak ngoh: ahahhaha.....kalu jadi mugo laing pon takpow kak ngoh...halal...halal....kiro tu ngupoh ko ayoh la....sbb urut mak,ekekek.
Ahlami said…
minyak ubat ayoh chik keli sapa pah ko Adelaide doh nie...hehe..
tp beku loni sebab winter..
hoho
ahahaha...naka plok beku, keno panah dulu la kot?melecur la plok kakgi...akakakak...!
halen said…
eee..bestnya kan ader anak2 ramai.. :)
Alin : haaa....ape lagi Alin? Bulih dah tu nak tambah....Nasya pon dah 2 tahun lebey...heheheh...

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!