Sabor jelah...

Semalam, elok je aku bangun dari beradu petang....(hehehe) aku pon masuk la dapo. Sekali bukak paip ayaq tak dak! hadoi....buring betol...!
Ingatkan kejap ajela tader air.....sekali dah Maghrib pon air tak kluar2 jugak lagi. Aku dah mula mencatu2 air yang ada ni lah. Yelah....kira save untuk yang emergency2 sajelah. Dah malam kol 12 tu aku nak tido air masih tader lagik. Hadoi......camno nie....aku biasa membasuh malam2...On kan washing machine besok pagi siap tinggal sidai jer. Hmm...tak perla...kain baju yang busuk pon tader la banyak mana....besok2 la...mana tau besok air dah ada.

So pagi tadi aku pon bangun....terus cek air kat dapo.Apa? tader air lagik? Tensen dah aku ni....aper la pagi2 lagi dah tensen2 ni..camno. Pastu aku teringat.....ker ada orang yang baik hati dah tutup main pipe kat depan tu? So terus aku bukak pintu pagar pegi cek meter air .Sekali....betol daaa.....ada orang yang rajin tulun tutup aku punyer main pipe !

Ini misti keja budak2 kat sini la ni....dah banyak kali gak le aku kena.....ingatkan memang tader air sekali budak2 ni tutup. Aku tau budak2 mana yang biasa dok wat keje nih.....sebab budak2 ni memang sker main2 kat depan rumah aku....kat depan longkang depan umah aku ni.......

alahai budak...budak...nak marah pom budak....kalau anak aku...dah lama dah kena.....


p.s: skang ni bunyi air masuk kat dalam tangki umah aku ni cam air terjun kekdah nyer....

Comments

ise3339 said…
tie pon pernah jgk jd gini..tp sekejap je la..sbb dh prnah dgr cite kak ja kan..jd bilo xdok air je srh ise gi check main pipe kt luar:)
ooo..yoko? tie pom ajing keno jugok? kak ja pulok la hok tok teringat gitu,hehehe...
Ainazli said…
janna..memang tension air takdok..ain lebih suko kalu takdok letrik dr takdok air..nok2 kalu time "cemas" tsakdok air..meme la...
Me too. Aku pun tensen kalo air tak ada, serba serbi cam tak kena ajer.
ain &nurul: ha...tula kan....tader letrik tak per lagik...kalu tader air...hadoi....! tensen.

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!