Happy Birthday Kak Lah.!

I'd like to wish a very Happy Birthday to my sister...Kak Lah. Birthday yang ker.....36. Ehh...muda lagik...in fact, tak nampak cam 36 pom . Hehehe...

Kak Lah ni nama dia Halilah....dia kakak atas pada aku....anak nombor 4 (aku nombor 5). Dia ni putih orang nyer...sampai anak2 sedara memang panggil dia Che Teh. Dulu2 masa aku kecik2...aku jeles betol ngan dia...sbb dia putih kan. Pakai la baju apa2 pon sumer nampak cantik...kalau aku yg pakai..alahai..nampak kelam semacam jer. Hahaha....dia ngan aku ni memang kontra giler laa...dia pendiam....(kalau marah lagi la dia diam,hehehe...cuma muke je merah....) aku jenis banyak mulut...dia putih..aku itam.....memang masa kecik2 aku rasa aku tokleh ngam la ngan dia...and dia pon tokleh ngam kot ngan aku...nak2 plak dia dok ngan arwah Che' aku....

Panggilan Kak Lah ni...kami adik2 je yang panggil...kalau orang lain..panggil di Ha.....dalam adik badik...cuma dia and adik aku Fatien je yang di lahirkan kat spital...orang lain sumer lahir kat umah je. Sebab nyer...masa my mom pregnen kan dia...my mom terjatuh from kusi...my mom nak amik ape ntah tak ingat lah.....so my mom tumpah darah...terpaksa la di kejarkan ke Hospital Kota Bharu....pastu dalam pada dok nanti2 nak masuk labour room tu....my mom dengar2...among the nurses....nurse2 sume sibuk2 cakap... P. Ramlee dah meninggal...(P.Ramlee meninggal kan 29 Mei 1973)...so dalam hati my mom nih..cam terdetik la...ooo..agak2 nyer nak dapat baby boy kot....sbb masa tu my mom dah ada 3 girls. Tapi tu la...yang kuar baby girl jugak....hehehe....cumil plak tu ( cam biasa, misti ada ayat bodek tak hengat...hahaha)



Kak Lah bajar di SK Penambang...pastu pegi SM Puteri..pastu Pegi SM Ismail Petra..pastu sambung amik diploma kat UPM..pastu sambung lagi amik degree kat UPM gak....skang ni dia mengajar di SMK Kubang Kerian 1. ...Kota Bharu.


Laila with Asna Qistina, 8 tahun.




Alya Fatini, 10 tahun
(takdop pulok gambar Kak Lah dlm simpanan , tepek gambar anak2 dia lah)



She' s married to Dr. Rumaizi.....and blessed with 4 kids....Alya, Asna, Ahnaf and Aniq.

To Kak Lah....semoga di berkati Allah..di murahkan rezeki...dan di beri kesihatan yang baik....bila nok mari Keningau? hehehe.....Love you always Sis!

Comments

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak