Che-gu,Cikgu

Memang dari kecik title 'cikgu' tu kat nama aku memang dah lama melekat .Sebab aku anak cikgu. Abah aku cikgu...pastu kena pulak aku skolah kat skolah abah aku.....so sumer orang tahu aku anak Cikgu. Abah aku pernah ngajar aku tapi kalau kat kelas aku tak panggey Abah la...aku panggey Cikgu lah kat abah aku....."cikgu...saya nak gi tandas", hehehe....kat skolah seingat aku abah pernah ngajar aku Muzik....ehh..sore Abah aku sedap tau...! penah masuk pertandingan menyanyi and dapat naib johan.....skang ni abah lebih banyak menggunakan suaranya untuk mengaji Quran la plak. Selain muzik..abah pernah ngajar Alam dan Manusia...haa..ni kira cam subjek Sains lah....pastu ntah tahun bila kementerian tukar nama jadik Sains. Sebelum zaman aku tu di panggil Ilmu Alam.

Pastu siapa sangka aku kawin pon ngan cikgu..jadi pulak bini cikgu,hahaha.....Cikgu Mokhsin. Cikgu ni ngajar sekolah menengah..dia ngajar Kemahiran Hidup. Habis bajar jer terus kena posting ke Sabah ni sampai la la ni.....

Selain dari tu..aku ni jugak adik cikgu...pasal kakak aku dua orang pon cikgu....ehh...3 la kot...sebab yg sorang lagi tu walaupun dia lecturer tapi kira cam cikgu la jugak kan, ngajar jugak. Sorang kakak aku ngajar Mathematics form 4,5 kot...and sorang lagi ngajar Sains....kalau tak form 1..form 2...kalau tak form 2..form 3....kalau tak jugak...form 1,2,3 ..hehehe. Aku ni pon kakak cikgu ...pasai adik aku dua orang jadik cikgu jugak...alahai...ramai nyer cikgu kan? Sorang ngajar Fizik and sorang lagik ngajar PJK.....yang PJK tu memang sesuwai sangat la subjek tu ngan dia......becoz he likes spending more time at the field rather than in the classroom, hehehe.

Aku? aku takmo jadik cikgu lah. Cukup la orang2 yang aku sayang jelah jadik cikgu and cukup la aku jadik cikgu kepada anak2 aku . Lagi pon aku rasa, kalau aku jadi cikgu aku lebih banyak dok bercerita dari pada dok mengajar...hahahaha....mana boleh kan? Nanti silibus tak habis.

Comments

Cikgu kan kerja yang mulia? mendidik anak bangsa agar menjadi orang yg berguna!

Awak pun cikgu pada anak-anak awak... secara X langsung, kan? sy cikgu `disiplin'..he..he..
Ahlami said…
hehe..betul2..kalu kakja jd chikgu...kakja keno ngaja sejaroh kot...tue pon, kalu x kona g crito bendo lain..hehe
eksp said…
dapat kenal saya yang jugak cikgu... muahahaha

eh, saya ustat la... bukan cikgu... baru teringat

haha
Adrina Adi said…
jadi cikgu masak2 pun boleh... hihihi...
iena hamdi said…
sonok kan adik beradik ramai.. happening...

kak adrina: iena pun setuju.. kak ja jd cikgu masak2 jer la..
halen said…
wahhh.. keturunan cikgu rupanya. nape la janna x ngalir darah cikgu jgk hehe..

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!