My Big Girl



Sejak dua menjak ni Sophea kuat betul la makan. Sebelum gi sekolah dah sah2 la makan nasik, nanti gi skolah makan lagik....tu pon nasib baik tak bawak bekal..pastu balik skolah misti dah bising2 kata lapar. Hadoi....nanti kang kalu malam kami kuar cari barang2 ker aper ker....pastu singgah kedai minum2 ker...nanti dia order lagik....kalau tak mee goreng basah...dia misti order soto.
Kat umah pom kalau hari cuti...baru je lepas brekfes..nanti kang kol 10 ker gitu...dia dah masuk dapo...." err...ada tak makanan sedap yang mak masak...?"...hahaha, part makanan sedap tu yang tak tahan tuh. Agaknyer kalau makanan tak berapa nak sedap..takmo makan kot?
Skang ni dah nampak dah badan dia nampak berisi...epecially tang montot....hahaha.....Kakak..kakak...dah besar dah anak mak.....budak ni makan ta cerewet....ada ayam goreng...beres lah...tak pom telur dadar.....makan ngan kicap jer....lagi satu kalu aku masak Asam Pedas Ikan Pari......owh...bertambah2 dia makan...tu mmg favourite anak2 tuh....tomyam pon yer jugak.....nanti kang berbakul2 la dia puji aku masak sedap. Pandai kipas betul anak mak ni yer.....hahaha.



ni aku suh dia bergambar ...pastu dia tanya..naper mak nak ambil gambar kakak? aku cakap..sajer jer....and yer..dia dah pakai spek...tahun lepas la dia komplen tak nampak apa yg cikgu tulis kat whiteboard..so masa balik kampung tahun lepas kami bawak la pegi cek mata...alih2 100 lebih degree dia...so kami pon terus la wat spek....nanti kang susah dia nak bajar dalam kelas..tak nampak plak. Ape la anak mak ni...baru darjah 2 dah rabun cam orang tua...(dia marah kalu aku kata cam orang tua...hihihi) ....mak dulu Darjah 6 baru la pakai spek.

Comments

Helmiyani said…
waaa.. darjah satu dah pakai spek ni mesti kuat baca buku ni... mmmm..kakak kena dera baca buku ye? ekekek

tomei anak daramu janna...sedap mata memandang :)

dia tau mak dia rajin masak.. pastu masak sumer sedap... tu yang selalu berselera tu.. :)
iena hamdi said…
hehhehe besar dah kak eh...

sebiji ikut muka akak...

heehheheh kalau iena dapat mak macam akak kot
iena pun suka makan... hehehhe
Kiutlah Sophea nie, muka cam chinese look ajer.

Aku tgk Sophea nie sejibik cam nko Janna. Cung dah besar nanti nie.

Aku tahu naper Sophea berselera nak makan...sebab ibu dia masak SEDAP tu.
halen said…
alahai.. dah besar rupanya anak dara sorang ni. aritu dtg umah rasa mcm bdk kecik jer lg haaaa..
aranam said…
Salam.

Mak masak sedap. Siapa tak nak makan, mesti rugi...:)

Balik kampung buat spec...hehehe...samalah kita Janna...balik kampung baru buat spec...kampung di mana? Di sana sana sana (buat gema sikit)

Anak Janna comel, manis senyumannya...:)

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!