Friends........hmmm...

You wanna know something? Aku dah banyak jugak la dapat contat balik my long lost friends dengan hanya menggugel nama diaorang tau. Hahaha...thanks to those who invented this technology. Aku cuma main search jer nama kawan2 lama ada yang dapat and ada gak yang tak dapat. But so far aku dapat contact balik a few of my good friends.....tp kan...kawan2 lama ni....ada jugak yang macam tak mahu di jejak kembali.....biasanya kalau kita rindu dengan sahabat lama and tiba2 kita dapat contact diaorang balik mesti la kita cam hepi kan? And tak sabar2 nak bercerita macam2 and tanya soklan yang macam2 kan?

Tahun lepas aku dapat contact sahabar seGayong aku balik....masa kat UPM duluk, Ijat....aku dapat email dia aku pon send email..and dia cecepat balas sebab dia tu bukan je kawan aku but also kawan hubby aku....kami sumer mmg kawan baik lah.......so skang dah dpt berhubung balik...
pastu aku dapat contact ex-housemate aku Kak Anis.....aku dapat email dia jugak..so aku hantar email kat dia....and dia pon respong gak....tanya aku macam2....walau pun aku sekadar baca email yg dia tulis tp aku tahu dia pon cam excited dapat email dari aku....terus tukar2 nombor tepong.......
Pastu lagik aku google nama senior silat aku plak...Abang An.....sekali bukan kuar email...kuar nombor tepong daa....aku pong hantar la SMS...aku nak tepong aku takut gak salah orang kan....walaupon aku sebenarnyer memang 99% yakin aku tak salah orang.....sekali dia terus tepong aku weh and aku memang tak salah orang....borak le kami.....malah wife Abang An tu pon senior aku jgk...memang geng la jugak.....owh giler excited la kami sumer.....tanya dok mana..anak dah baper...soklan2 ghalib la kan........so di sini kita bulih nampak keterujaan mereka bila dapat contact balik sahabat2 lama.....

tapi....ada jugak sahabat2 yg takmo dan tak suka di hubungi lagi oleh sahabat2 lama nie......cth mcm aku hantar SMS la kan...dia balas kata dia sibuk and suh aku tunggu dia call......so aku pon paham la ...aku tunggu la...tunggu punya tunggu bulan tak timbul2....hahahaha.....aku pon jenih tak suka kacau orang tgh sibuk.....lepas 2,3 hari tader call2 jugak.....so aku pon htr la SMS lagik......dia tak balas sampai ke hari ni...tak tahu la kalau2 dia dah hbs kredit...atau tiba2 tade coverage or tiba2 jer henfon dia rosak ke...kena curik ker....atau pon tiba2 dia tukor nombor tepong ker......yer la...kita kena pikir positif la kan.....tak boleh buruk sangka......tp it made me thinking...mebi juga ada orang yang tak seronok atau tidak suka di hubungi kembali.......jadi buat apa la aku nak terhegeh2 contact dia balik......kalau dia suka misti dia tak sabar nak balas SMS aku kan?And kalau dia ingat aku as kawan dia misti at least dia nak cuber la jugak carik aku balik kan? Tak per la....aku tader hal...cumer tu la....bila dah macam ni kita boleh tahu dan nampak..siapa yang ikhlas berkawan dgn kita dan siapa tidak..

aku tak pernah membuang sahabat.....jauh sekali memutuskan persahabatan....setiap mereka yang pernah bersahabat dengan aku....aku ingat sampai bila2....well, mungkin juga aku pernah wat jahat kat mereka kot...wat diaorang sakit hati kot....or I'm just not a good friend to them,that's why they don't want to befriend with me again. It's okay.

Comments

iena hamdi said…
ermmm berat jugak kes ni kan kak... tak per la kak.. anggap ajer mereka sibuk dgn tugasan harian hingga tak sempat nak reply call akak tu... maafkan ajer la kan kak

p/s: tapi kan ada pepatah pinggan tak retak nasi tak dingin.. kalau tak hendak aku pun tak ingin.. hehehhe
Anonymous said…
kak janna...
norf pun ada gak kawan2 yg spesis macam tu....

BO-layan je... :D
nonie said…
hmmm ada je kengkawan camtu... now i rely much on fb nak track & dapat news pasal kengkawan lama...
iena: berat ker: tade la berat sgt iena..tak payah la nak berat kan ppale pikirkan bende ni kan? tp akak sker la pepatah melayu tu...sesuwaiiii...! hehehe

effa: ha tu la...tp kalau dah macam tu bulih lagi ke kita panggey kawan yer? :D

nonie: ye...fb...akak pakai injin besau skit la..google,ekekke.dasat tau ...hbs sumer kuar...email..where u work....janji ada nama penuh la...

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak